Oι τάσεις που θα θέσουν τους “κανόνες” στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023
Τι θα δούμε στο e-commerce τον επόμενο χρόνο
Η πανδημία του Covid-19 συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά πολλά ζητήματα από τότε έχουν δημιουργήσει μια ιστορική πτώση στις ψηφιακές πωλήσεις. Προφανώς, οι καταναλωτές έχουν επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα – αν και όχι στα προ πανδημίας επίπεδα. Αλλά υπάρχουν και άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις ψηφιακές πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, του χαμηλού καταναλωτικού κλίματος και του αυξανόμενου πληθωρισμού. Οι ειδικοί έχουν εντοπίσει τρεις τάσεις που θα διαμορφώσουν το τοπίο στο ηλεκτρονικό εμπόριο τον επόμενο χρόνο. Τα νέα δεδομένα έχουν ως εξής:
1.Το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι αγορές στα καταστήματα θα έχουν διαφορετικούς ρόλους στη ζωή των καταναλωτών
Ναι, πολλοί αγοραστές σε όλο τον κόσμο ήταν πρόθυμοι να φύγουν από το σπίτι και να επιστρέψουν στα καταστήματα, αλλά οι συμπεριφορές τους έχουν αλλάξει. Οι ηλεκτρονικές αγορές και οι αγορές εντός καταστημάτων έχουν φτάσει να εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς για τους αγοραστές και αυτή η τάση θα συνεχιστεί.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, συνεχίζουμε να βλέπουμε αγορές στα καταστήματα να πραγματοποιούνται», λέει η Jacquelyn Baker, επικεφαλής εμπορικής εμπειρίας στο VMLY&R Commerce. «Ωστόσο, ο ρόλος του καταστήματος έχει αλλάξει για τους αγοραστές. Οι καταναλωτές μπορούν να έχουν ό,τι θέλουν, όταν θέλουν, κατά παραγγελία, ψηφιακά. Εν τω μεταξύ, για αγορές πέρα από τα καθημερινά απαραίτητα, το κατάστημα λειτουργεί περισσότερο ως εκθεσιακός χώρος έμπνευσης και «λιανικής πώλησης». Τα καταστήματα φυσικών προϊόντων παίζουν έναν απτικό σκοπό για τους καταναλωτές να βυθιστούν σε μάρκες και εμπειρίες που πυροδοτούν τις αισθήσεις και φέρνουν χαρά».
2. Ο πληθωρισμός θα κάνει τους καταναλωτές να ερευνούν περισσότερο και να ξοδεύουν λιγότερα
Ο πληθωρισμός είναι σε άνοδο παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, το υπουργείο Εργασίας ανέφερε ότι ο πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 8,3% από τον περασμένο Αύγουστο, κάτι που ήταν χειρότερο από τις οικονομικές προβλέψεις. Αυτό έχει ήδη επηρεάσει το γενικό συναίσθημα των καταναλωτών και πιθανότατα θα επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες στο μέλλον.
Τα καταστήματα θα ωφεληθούν καθώς γίνονται δεν επιβαρύνονται με το πρόσθετο κόστος της ψηφιακής εκπλήρωσης – όπως το αυξανόμενο κόστος αποστολής και τα τέλη παράδοσης. «Τα παρεπόμενα έξοδα διευκόλυνσης θα γίνουν απαγορευτικά για ορισμένους καταναλωτές ή θα θεωρηθούν περιττά για άλλους».
3. Οι αγορές ζωντανής και κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μεγαλύτερο μέρος του μείγματος
Ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αγοράζουν ψηφιακά θα συνεχίσει να εξελίσσεται γρήγορα. Για παράδειγμα, οι αγορές σε ζωντανή ροή επιταχύνουν.
«Οι διαδικτυακές αγορές γίνονται όλο και πιο διαδεδομένες και μπορούν να γίνουν σε διάφορες πλατφόρμες –όπως Amazon Live, TikTok Shop/Live, Instagram Live και Twitch– καθώς και στον ιστότοπο μιας μάρκας», λέει ο Travis Johnson, παγκόσμιος διευθύνων σύμβουλος της Podean. Οι νεότερες γενιές εμπιστεύονται τους συνομηλίκους τους και τους influencers για τις αγορές τους. Συνεπώς οι βιομηχανίες θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν νέες μεθόδους προσέλκυσης του κοινού και κυρίως νέους τρόπους διαφήμισης των προϊόντων τους, επενδύοντας στα social media και σε πρόσωπα που μέσω αυτών έχουν τεράστια επίδραση στο κοινό.
Διαβάστε επίσης:
Τι είναι το C-commerce που ήρθε για να κατακτήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις