Oι μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο για ψώνια αποτελούν παρελθόν

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Την προτίμηση των καταναλωτών κερδίζουν όλο και περισσότερο τα σούπερ μάρκετ που βρίσκονται σε καταστήματα λιγότερων τ.μ, εν μέσω ακρίβειας και πληθωριστικών πιέσεων.

Κάτι που πιθανότητα σχετίζεται αφενός με το γεγονός ότι τα μικρότερα, σε έκταση, σούπερ μάρκετ βρίσκονται συνήθως στις γειτονιές, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να «γλιτώνουν» τις μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο και κατά συνέπεια την κατανάλωση της ακριβής βενζίνης. Αφετέρου, στα μικρότερα καταστήματα που διαθέτουν λιγότερους κωδικούς, είναι πιο εύκολο να μην …παρασυρθούν σε αγορές εκτός της «λίστας» με τις απολύτως απαραίτητες.

Ενδεικτικό είναι ότι τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI για το 8μηνο του 2022 (Ιανουάριος – Αύγουστος) δείχνουν ότι στα καταστήματα σούπερ μάρκετ έως 400 τ.μ., με μερίδιο 13,6% στον συνολικό τζίρο, καταγράφηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις και συγκεκριμένα κατά 8,6%.

Τη δεύτερη μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφουν πάντως τα υπερμάρκετ, δηλαδή καταστήματα επιφάνειας άνω των 2.500 τ.μ, με 14,1% μερίδιο στον συνολικό τζίρο, τα οποία την ίδια περίοδο, αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 4,5%.
 
Τα καταστήματα σούπερ μάρκετ από 400 έως 1000 τ.μ, με μερίδιο 34,1% στο σύνολο, εμφάνισαν αύξηση 2,5% ενώ τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ, με συνεισφορά 38,2% στον συνολικό τζίρο, περιορίστηκαν σε αύξηση 0,3%.
 

Συνολικά στο 8μηνο ο τζίρος των σούπερ μάρκετ, βάσει της IRI, κατέγραψε άνοδο κατά 3,5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι και ανήλθε στα 5,419 δισ. ευρώ, με την άνοδο αυτή να αποδίδεται στις ανατιμήσεις των προϊόντων φέτος. Οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 1,6% σε όγκο και ενώ τα προϊόντα ανατιμήθηκαν κατά 4,7% μεσοσταθμικά.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις