Η παγκόσμια προβολή της ελληνικής γαστρονομίας δυνατό “χαρτί” για τον τουρισμό
Οι τρεις άξονες για την ανάδειξη του ελληνικού γαστρονομικού πλούτου
Της Αμαλίας Σοφιανοπούλου
Δεν είναι μόνο ο ήλιο, η θάλασσα και η ιστορία που μπορούν να προσελκύσουν τουρίστες στην Ελλάδα. Η ιδιαίτερη γαστρονομική παράδοση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον πολιτισμό και τις ρίζες μας και μπορεί να αποτελέσει ένα εξίσου δυνατό “χαρτί” για τον τουρισμό. Αυτό προσπαθεί να επιτύχει το υπουργείο Τουρισμού και ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού μέσα από τις πρωτοβουλίες που υλοποιούν το τελευταίο διάστημα αναδεικνύοντας την ελληνική κουζίνα σε διεθνές επίπεδο. Οι τρεις άξονες αυτής της προσπάθειας περιλαμβάνουν την καταλυτικής σημασίας είσοδο της Ελλάδας στον οδηγό Michelin, την διεθνή προβολή μέσω της συμμετοχής σε διεθνείς γαστρονομικές εκθέσεις αλλά και εγχώριες διοργανώσεις ανάδειξης τοπικών προϊόντων.
Είσοδος στον Οδηγό Michelin
Την παγκόσμια προβολή της εξασφάλισε η ελληνική γαστρονομία έπειτα από την υπογραφή της συμφωνίας με τον Οδηγό Michelin. Πρόκειται για την γαλλικής εταιρείας, η οποία είναι ευρέως γνωστή χάρη στα περίφημα αστέρια Michelin και στον φερώνυμο οδηγό, όπου φιλοξενούνται εστιατόρια και ξενοδοχεία με κορυφαία γαστριμαργικά πιάτα. “H συνεργασία με τον διεθνούς κύρους Οδηγό Michelin, τοποθετεί επίσημα την Ελλάδα και ιδιαίτερα την Αθήνα στον παγκόσμιο χάρτη υψηλής γαστρονομίας”, όπως δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας προβλέπονται η προώθηση τοπικών προϊόντων από τις 13 περιφέρειες της χώρας σε διεθνές επίπεδο, καθώς και η δημιουργία του ελληνικού οδηγού Michelin, στον οποίο θα φιλοξενούνται εστιατόρια της Αττικής (από την Αθήνα, τη Ριβιέρα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού) με υψηλού επιπέδου γαστρονομικές προτάσεις για τους επισκέπτες τους.
Διεθνείς Γαστρονομικές Εκθέσεις
Το “παρών” δίνει η χώρα μας και σε διεθνείς γαστρονομικές εκθέσεις στο πλαίσιο της στρατηγικής του τουρισμού για προβολή της Ελλάδας μέσα από μοναδικές γαστρονομικές εμπειρίες οι οποίες ενθαρρύνουν τους υποψήφιους ταξιδιώτες να επιλέξουν την Ελλάδα ως ιδανικό προορισμό διακοπών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η παρουσία του ΕΟΤ στην έκθεση «National Geographic Traveller Food Festival» στο Λονδίνο τον Ιούλιο. Αλλά και αυτόν τον μήνα η χώρα μας θα συμμετέχει επίσημα μέσω της Λέσχης Αρχιμαγείρων Αττικής “Ακρόπολις”, στο Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αδελφοτήτων Γαστρονομίας & Οινολογίας CEUCO. Το ταξίδι αυτό γίνεται με την στήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού και τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών και του ΕΟΤ.
Γαστρονομικές Εκδηλώσεις
Η προβολή της γαστρονομικής ταυτότητας της Ελλάδας ξεκινά από τους κατοίκους της και τις ιδιαίτερες κουζίνες που συναντάμε ανά περιοχή. Γαστρονομικά φεστιβάλ διοργανώθηκαν φέτος σε αρκετά μέρη της χώρας, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, αναδεικνύοντας παραδοσιακές συνταγές και προϊόντα. Ταυτόχρονα, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) έθεσε υπό την αιγίδα του τέσσερεις νέες γαστρονομικές εκδηλώσεις με επίκεντρο την ελληνική κουζίνα που είχαν ως στόχο να αναδείξουν τις παραδόσεις και τις αγροτουριστικές δραστηριότητες της χώρας.
Πρόκειται για το 1o Διεθνές Συνέδριο-Φεστιβάλ «Elia Lesvos ConFest», το «Piraeus Taste Festival-Seafood and more», την Πανελλήνια Γιορτή «Φέτα και Γαστρονομία-Ελασσόνα 2022» και το φεστιβάλ «Ηράκλειο-Μέρες Γαστρονομίας 2022». Και οι τέσσερεις εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με επιτυχία συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου που επιθυμούσε να γνωρίσει ή να θυμηθεί τα προϊόντα της ελληνικής γης και τις δημιουργίες που έχουν προσφέρει στην τοπική γαστρονομία.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις