Κερδίζουν ή χάνουν τα φυσικά καταστήματα έναντι των e-shops;

Στις 23 Νοεμβρίου, την τελευταία Κυριακή του μήνα θα πραγματοποιηθεί φέτος η Black Friday, η μεγάλη γιορτή των εκπτώσεων που τα τελευταία χρόνια έχει έρθει και στην Ελλάδα κερδίζοντας τους καταναλωτές. Αυτό μαρτυρούν και τα στοιχεία της νέας έρευνας Fashion (Re)search της πλατφόρμας GLAMI όπου το 50% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περιμένει τις εκπτώσεις της Black Friday για να αγοράσει  ρούχα και παπούτσια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο ποσοστό είναι χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι όπου στην ίδια ερώτηση έφτανε το 66%. Το ποσοστό όσων δεν έχουν κατασταλάξει εάν θα προχωρήσουν σε αγορές αγγίζει το 37% έναντι 23% πέρσι.

Η μέση δαπάνη του Έλληνα καταναλωτή στις εκπτώσεις της Black Friday

Πόσα χρήματα όμως είναι έτοιμος να ξοδέψει ο μέσος Έλληνας εκείνη την ημέρα; Το 43% δήλωσε ότι προτίθεται να ξοδέψει μέχρι 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) όσων θα διαθέσουν από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό επίσης είναι και το ποσοστό (24%) εκείνων που δεν έχουν σαφή εικόνα σχετικά με τo πόσα χρήματα τους επιτρέπει προϋπολογισμός τους να ξοδέψουν.

Ταυτόχρονα, τις καλύτερες προσφορές φαίνεται να αναζητά το 49% των Ελλήνων στοχεύοντας στην αγορά ειδών ένδυσης και υπόδυσης σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές. Ένα 21% δήλωσε μάλιστα πως θα πραγματοποιήσει τις αγορές του με έτοιμη λίστα.

Προτιμούν τα φυσικά καταστήματα οι καταναλωτές;

Το 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων στη φετινή έρευνα πάντως σημειώνει ότι αποφεύγει τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday, ως αποτέλεσμα των συνηθειών της περιόδου της πανδημίας.

Αν και το μεγάλο κύμα της πανδημίας έχει παρέλθει, οι καταναλωτές φαίνεται πως ακόμη φοβούνται τα καταστήματα με πολύ κόσμο, όπως την ημέρα της Black Friday με το 72% να δηλώνει ότι θα τα αποφύγει.

Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ το 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους. Τέλος σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

Διαβάστε επίσης: 

Black Friday 2022: Τι πρέπει να προσέξετε

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις