Συνεχίζεται η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Ποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι περισσότερο εξοικειωμένες με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, και το 2020 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη σε πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που αποδίδεται κατά βάση στους περιορισμούς που έφερε η πανδημία του COVID-19 προκαλώντας στροφή στις on-line αγορές.
Αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Συγκεκριμένα, το 2020 το 22% των επιχειρήσεων της ΕΕ είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις. Το 19% ανέφερε ότι οι διαδικτυακές του πωλήσεις έφτασαν τουλάχιστον το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών του, που συνιστά αύξηση 1 ποσοστιαίας μονάδας σε σύγκριση με το 2019 και 6 ποσοστιαίων μονάδων από 13% του 2010.
Πιο εξοικειωμένη με το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίστηκε η Δανία, η οποία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ με 38%. Το ποσοστό αυτό δεν σημείωσε, ωστόσο, κάποια μεταβολή από το προηγούμενο έτος.
Η Ιρλανδία και η Σουηδία βρέθηκαν στη δεύτερη θέση, με 34% η καθεμία, σημειώνοντας αύξηση 1 και 3 μονάδων σε σύγκριση με το 2019.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιες χώρες σημείωσαν σημαντική αύξηση των επιχειρήσεων που ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται διαδικτυακά, με online πωλήσεις. Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν την υψηλότερη αύξηση σε επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) το 2020., καταγράφοντας αύξηση 31% και 24%, αντίστοιχα . Πρόκειται για αύξηση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες.
Αντίθετα, η Ρουμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των κρατών μελών, κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες, σε 12%, ακολουθούμενη από την Τσεχία που έπεσε 5 ποσοστιαίες μονάδες (25%) και την Πορτογαλία που έπεσε 4 ποσοστιαίες μονάδες (16%).
Αναφορικά με τον προορισμό των πωλήσεων, το 2020 συνέχισαν τα παραδοσιακά μοτίβα των προηγούμενων χρόνων, με το 22% των επιχειρήσεων να πραγματοποιούν πώληση σε πελάτες στην ίδια χώρα, το 9% σε πελάτες σε άλλες χώρες της ΕΕ και το 5% στις υπόλοιπες κόσμο.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις