Πώς θα κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους οι Έλληνες καταναλωτές
Η καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων τα φετινά Χριστούγεννα
Διάθεση να διατηρήσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Χριστουγέννων δείχνουν οι Έλληνες, εμφανίζονται ωστόσο ανήσυχοι για τις δαπάνες εν μέσω των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης.
Έρευνα της NielsenΙQ σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων τα Χριστούγεννα έδειχνε ότι παρά τις ανατιμήσεις, τo 60% των καταναλωτών προγραμματίζει κατά την περίοδο των Χριστουγέννων να διατηρήσει τις συνήθειές του και είτε να κρατήσει σταθερό τον «προϋπολογισμό» του προηγούμενου έτους, είτε ακόμη και να ξοδέψει περισσότερα. Το 40% ωστόσο δηλώνει θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα φέτος.
Επίσης παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές ψάχνουν τις προωθητικές ενέργειες και τις προφορές, δήλωναν ότι δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πιο ακριβές μάρκες και πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, σε κατηγορίες τροφίμων όπως τυρί, κρέας, χριστουγεννιάτικα γλυκά, μπύρες και κρασί.
Από την άλλη πλευρά στην πιο πρόσφατη έρευνα που παρουσιάστηκε στο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ, Γεώργιος Δουκίδης, επεσήμανε ότι οι καταναλωτές υπολογίζουν πολύ το κόστος για να προχωρήσουν σε αγορές και τα στοιχεία δείχνουν ότι ξοδεύουν 25% παραπάνω από το εισόδημα τους, με το επιπλέον ποσό να τροφοδοτείται από δανεισμό, κάρτες ή από αποταμίευση. Το 20%, μεταξύ άλλων,έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
Οι καταναλωτές επίσης προσανατολίζονται σε αλλαγή των διατροφικών τους συνηθειών, κυνηγούν τις προσφορές και σε ποσοστό 55% δηλώνουν ότι έχουν μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και παντοπωλείου.
Η καταναλωτική συμπεριφορά σε διεθνές επίπεδο
Σε διεθνές επίπεδο, η έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, δείχνει ότι σημαντική μερίδα καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο προετοιμάζεται για μια πιο προσεκτική, οικονομικά, αλλά και φιλικότερη προς το περιβάλλον εορταστική περίοδο.
Συγκεκριμένα το 37% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα τρόφιμα για εορταστικά γεύματα, ώστε να αποφύγει τη σπατάλη, ενώ το 44% σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει λιγότερο εορταστικό φωτισμό και διακόσμηση στο σπίτι.
Το 89% δηλώνει ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα ή να μην αυξήσει τις δαπάνες για τις οικογένειές του τις γιορτές, ενώ το 41% θα δαπανήσει λιγότερα σε δώρα για φίλους. Μόνο το 10% δεν θα αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες καθώς επιμένει στις παραδόσεις, ενώ το 39% θα ξοδέψει λιγότερα σε ταξίδια την περίοδο των εορτών. Αισθητή μείωση αναμένεται και στις δαπάνες των νοικοκυριών για παραλαβή και παράδοση έτοιμου φαγητού από έξω, καθώς το 42% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ξοδέψει λιγότερα στους επόμενους 3-4 μήνες.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις