«Καλάθι νοικοκυριού»: Αποκαλυπτικά τα στοιχεία έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ
Μόλις ένας στους 10 καταναλωτές δηλώνει ευχαριστημένος από το «καλάθι»
Πώς βλέπουν το μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού» οι καταναλωτές θέλησε να καταγράψει η έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) δίνοντας κάποια πολύ αποκαλυπτικά στοιχεία για τις εβδομάδες τις οποίες βρίσκεται σε λειτουργία. Με βάση τα αποτελέσματα, δυσαρεστημένη φαίνεται να είναι η πλειοψηφία με το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο δεν φαίνεται να ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες τους αλλά ούτε, όπως δηλώνουν, να έδωσε λύση στην ακρίβεια.
Συγκεκριμένα, το 54,3% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο «καλάθι», ενώ όσοι δήλωσαν ότι αγοράζουν από αυτό, το 67,7% απάντησε ότι λιγότερα από τα μισά προϊόντα που αγοράζει συνολικά ανήκουν στο «καλάθι». Το 58,7% αυτών που δεν αγοράζουν από το «καλάθι» δήλωσε ότι επιλέγει προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορές, το 39% απάντησε ότι βρίσκει πιο φθηνά προϊόντα από αυτά που περιλαμβάνονται σε αυτό, το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο «καλάθι», ενώ το 19,5% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται σε αυτό.
Αναφορικά με το πόσο ευχαριστημένοι είναι οι καταναλωτές από το «καλάθι του νοικοκυριού», το 40,2% δήλωσε καθόλου, το 37% λίγο, ενώ πολύ ή πάρα πολύ δηλώνει μόλις το 12,7%.
Στην ερώτηση για τον τρόπο που οι καταναλωτές κάνουν έρευνα αγοράς, το 44,4% δήλωσαν ότι κάνουν έρευνα αγοράς κατά την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ. Το 34% μέσω των ενημερωτικών φυλλαδίων, newsletter, ιστοσελίδα σούπερ μάρκετ, διαφημίσεις. Το 19,8% δεν κάνει έρευνα αγοράς, ενώ μόλις το 1,5% ελέγχει μέσω της πλατφόρμας e-katanalotis.gov.gr.
Έρευνα ΕΚΠΟΙΖΩ: Το 79% των συμμετεχόντων δηλώνει πως έχει μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά
Αναφορικά με το πρόβλημα της ακρίβειας στα καταναλωτικά αγαθά, ενδεικτική είναι η απάντηση των συμμετεχόντων στην ερώτηση «σε τι ποσοστό εκτιμάτε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα βασικά αγαθά (τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ) συγκριτικά με πέρυσι», με το 74,5% να εκτιμά ότι αυτές έχουν αυξηθεί από 20% έως και πάνω από 50%.
Επιπλέον, ένα μεγάλο ποσοστό, της τάξης του 79%, των συμμετεχόντων απάντησε ότι έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του στα βασικά αγαθά, γεγονός που επιβεβαιώνει την πτώση του βιοτικού επιπέδου και τη φτωχοποίηση μεγάλου μέρους του πληθυσμού, ως αποτέλεσμα της ακρίβειας και της γενικότερης οικονομικής ασφυξίας που επικρατεί στη χώρα.
Σημαντικό επίσης εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνεργοι, μακροχρόνια άνεργοι, μονογονεϊκές οικογένειες, οικονομικά ασθενείς, άτομα με αναπηρία (ΑMEA), πολυμελείς οικογένειες, χρόνια ασθενείς, ανασφάλιστοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές), με το 21,6% να δηλώνει μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα έως 700 ευρώ.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις