Αυξήθηκε σημαντικά η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021

Το χαμένο έδαφος της πανδημίας έχει ανακτήσει ο κλάδος του κρασιού με την κατανάλωση να έχει εκτοξευτεί τα τελευταία δύο χρόνια. Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία της κλαδικής μελέτης για την «Οινοποιία», που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών αγοράς που φέρουν τη διακριτική ονομασία «Κλαδικές Στοχεύσεις» η εγχώρια κατανάλωση οίνου παρουσίασε σημαντική αύξηση 41,3% την αμπελοοινική περίοδο 2021/22 σε σχέση με την περίοδο 2020/21, «προσεγγίζοντας» τα επίπεδα της περιόδου 2013/2014.

Σημαντικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα και δείχνουν ότι η συμμετοχή του χύμα κρασιού (μη τυποποιημένου ή σε ασκό – bag-in-a-box) στο σύνολο της εγχώριας αγοράς εκτιμάται σε 50% περίπου, ενώ σημαντική αύξηση παρουσίασε η αγορά κρασιών για κατανάλωση στο σπίτι τη διετία 2020-2021, δηλαδή τα δύο χρόνια της πανδημίας και των lockdown.

Ταυτόχρονα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα για το 2022 κατέχει το 26% των εγκεκριμένων κρασιών ΠΓΕ στην ΕΕ-27 και κατατάσσεται στη δεύτερη θέση, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο στα κρασιά ΠΟΠ είναι 3% και κατατάσσεται στην έκτη θέση.

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου, σύμφωνα με την υπεύθυνη των κλαδικών μελετών κυρία Κατερίνα Ματσούκα, προκύπτει ότι το EBITDA, ως ποσοστό επί των πωλήσεων του κλάδου σχεδόν διπλασιάστηκε το 2021 σε σχέση με το 2012 και διαμορφώθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Όσον αφορά στην παγκόσμια κατανάλωση κρασιού, σύμφωνα με την International Organization of Vine and Wine – OIV, εκτιμάται ότι παρουσίασε μικρή αύξηση (0,9%) το 2021 σε σχέση με το 2020, η οποία οφείλεται στην άρση των περιορισμών, την επαναλειτουργία του καναλιού HΟ.RE.CA και τη επανεκκίνηση των κοινωνικών συγκεντρώσεων και εορτασμών που συνέβαλαν στην αύξηση της κατανάλωσης των περισσότερων χωρών παγκοσμίως.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις