Τι απαντούν ΑΒ Βασιλόπουλος, Κρητικός και Γαλαξίας για τα πρόστιμα
"Άδικο" και "αβάσιμο" χαρακτηρίζει η ΑΒ Βασιλόπουλος το πρόστιμο που της επιβλήθηκε
Βαριά πρόστιμα σε πέντε αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιβλήθηκαν με εντολή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έπειτα από τον εντοπισμό παραβάσεων του πλαφόν περιθωρίου κέρδους ενώ τα ονόματα τον τεσσάρων επιχειρήσεων δημοσιοποιήθηκαν καθώς ήταν υπότροπες.
Συγκεκριμένα επιβλήθηκε:
- Πρόστιμο 319.900 ευρώ στην ΑΒ Βασιλόπουλος ενώ πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο πρόστιμο που επιβάλλεται σε αλυσίδα.
- Πρόστιμο 26.880 ευρώ στη Lidl Ελλάς το οποίο αν και είναι κάτω των 50.000 ευρώ, η επωνυμία ανακοινώθηκε καθώς η αλυσίδα είναι υπότροπη.
- Πρόστιμο 21.387 ευρώ στην αλυσίδα «Γαλαξίας» που επίσης είναι υπότροπη.
- Πρόστιμο 9.330 ευρώ στην αλυσίδα «Κρητικός» που επίσης είναι υπότροπη
- 5.000 ευρώ και σύσταση σε αλυσίδα στην οποία δεν έχει επιβληθεί άλλη φορά πρόστιμο.
Η απάντηση της ΑΒ Βασιλόπουλος
Πηγές της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος χαρακτήρισαν το πρόστιμο ύψους 319.900 ευρώ που επιβλήθηκε στην επιχείρηση “άδικο” και “αβάσιμο” ενώ υποστηρίζουν πως το πρόστιμο υπολογίστηκε με λάθος στοιχεία υπολογίζοντας τις αρχικές τιμές του καταλόγου και όχι τις τελικές τιμές πώλησης, η αλυσίδα σκοπεύει να εξαντλήσει όλα τα ένδικα μέσα ενάντια στο πρόστιμο.
Ταυτόχρονα, διαφωνούν με τον ισχυρισμό περί «αθέμιτης κερδοφορίας», εξηγώντας πως η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει στηρίξει από την πρώτη στιγμή την προσπάθεια της κυβέρνησης, οδηγώντας την αγορά σε χαμηλές τιμές, χάνοντας πάνω από 2 εκατ. ευρώ, πουλώντας πολλά προϊόντα ακόμα και κάτω του κόστους.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Κρητικός σε ανακοίνωσή της απάντησε σχετικά με το πρόστιμο που της επιβλήθηκε:
«Το πρόστιμο των 9.330€, που επιβλήθηκε στην εταιρία μας και ανακοινώθηκε σήμερα 16/02/2023, από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αφορά τέσσερα προϊόντα (δύο προϊόντα ψωμιού, ένα προϊόν από νωπές φτερούγες κοτόπουλου καθώς και ένα προϊόν με καρδιές μπακαλιάρου κατεψυγμένες). Το σημαντικότερο όλων είναι ότι δεν επιβλήθηκε το πρόστιμο λόγω αισχροκέρδειας σε βάρος του καταναλωτή από την πώληση αυτών των προϊόντων, διότι αφενός η εταιρία μας διέθετε τα προϊόντα αυτά στην ίδια λιανική τιμή πώλησης που επωλούντο εκείνο το διάστημα και στην υπόλοιπη αγορά του λιανεμπορίου και αφετέρου διότι τα διέθετε για πρώτη φορά κατά την περίοδο του ελέγχου.
Το πρόστιμο αυτό επιβλήθηκε κατ’ εφαρμογή του παράδοξου και εκτός οικονομικής και εμπορικής λογικής υπολογισμού που προβλέπει η υπουργική απόφαση 95216/2022 αρθ.5 παρ.8 σύμφωνα με την οποία όταν απουσιάζουν συγκριτικά στοιχεία από προηγούμενη περίοδο πωλήσεως του συγκεκριμένου προϊόντος, να λαμβάνεται ως υποχρεωτικό περιθώριο κέρδους το μέσο περιθώριο κέρδους του κύκλου εργασιών της εταιρίας του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους.
Ο τρόπος αυτός υπολογισμού οδηγεί σε παράλογα και αυθαίρετα για την λειτουργία μιας εταιρίας συμπεράσματα, δεδομένου ότι το μέσο περιθώριο κέρδους του κύκλου εργασιών της εταιρίας, διαμορφώνεται από είδη τα οποία υπερβαίνουν αυτό ή υπολείπονται αυτού, καθώς και από άλλες δαπάνες. Επομένως είναι απόλυτα λανθασμένο να συγκρίνεται η κερδοφορία ενός είδους με την συνολική κερδοφορία της εταιρίας που προκύπτει από ένα μίγμα δραστηριοτήτων (όπως χονδρικές και λιανικές πωλήσεις) με τελείως διαφορετικά λειτουργικά έξοδα.
Με αυτά τα δεδομένα η εταιρία μας επιφυλάσσεται να αμφισβητήσει τη νομική και ουσιαστική βασιμότητα του προστίμου ασκώντας κάθε ένδικο μέσο.
Σε κάθε περίπτωση θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε κάθε μέρα δίπλα στους καταναλωτές με τις κατάλληλες ενέργειες ώστε να εξασφαλίζουμε τις καλύτερες δυνατές τιμές, να διατηρούμε ένα ισχυρό πλάνο προωθητικών ενεργειών σε όλα τα είδη του νοικοκυριού κάθε μέρα και για όλο τον χρόνο. Παράλληλα με προσήλωση θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης «το καλάθι του νοικοκυριού» με φθηνά, ποιοτικά και λειτουργικά προϊόντα».
Με τη σειρά του, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας δηλώνει στην ανακοίνωσή της:
«Με λύπη μας διαπιστώσαμε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε μετά από εισήγηση της ΔΙ.Μ.Ε.Α. με τον πλέον επίσημο τρόπο την επιβολή προστίμου στην εταιρεία μας με το αιτιολογικό της είσπραξης κέρδους πέρα από αυτό που έχει αποφασισθεί από τις κείμενες διατάξεις στα πλαίσια της εφαρμογής μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών, αναφέρει ότι η ΔΙ.Μ.Ε.Α διαπίστωσε παράβαση σε 5 προϊόντα, ενώ είναι 4 προϊόντα.
Η ΔΙ.Μ.Ε.Α μας ζήτησε σε 2 από αυτά να προσκομίσουμε βεβαίωση από τον ορκωτό λογιστή της εταιρείας μας .
Η εταιρεία ΣΟΛ Crowe Α.Ε. η οποία παρακολουθεί εξονυχιστικά την εταιρεία και συγκαταλέγεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους ελεγκτικούς οίκους στην χώρα, μας απάντησε ότι προκειμένου να δώσει ενυπόγραφη επιστολή με την οποία διασφαλίζονται, τόσο η καταλληλόλητα των λογιστικών αρχών και μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν για την γνωστοποίηση των στοιχείων που καταθέσαμε, όσο και η αληθής απεικόνιση τους απαλλαγμένα από ουσιώδη σφάλματα, χρειάζεται τουλάχιστον 15 εργάσιμες ημέρες.
Δυστυχώς η ΔΙ.Μ.Ε.Α. χωρίς να δώσει τον χρόνο που ζήτησε η ΣΟΛ Crowe Α.Ε., προτίμησε την εισήγηση προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων της επιβολής προστίμου , το οποίο θεωρούμε ότι είναι άδικο και αβάσιμο για τους παρακάτω λόγους :
Στηρίζεται σε λανθασμένες παραδοχές και συμπεράσματα που έρχονται σε αντίθεση με τις αρχές και ορισμούς της οικονομικής και λογιστικής επιστήμης, σε ότι αφορά τον τρόπο υπολογισμού των αποθεμάτων, την τελική διάθεση των προϊόντων και τον συντελεστή που έχει θεσμοθετηθεί ως <<ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΤΙΜΗ ΠΩΛΗΣΗΣ>>.
Η σύγκριση του μικτού περιθωρίου κέρδους προϊόντων σε μικρές περιόδους (μικρότερες της οικονομικής χρήσης) , οδηγεί σε στρέβλωση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
Αναφορικά με το ίδιο το πρόστιμο και τον τρόπο του υπολογισμού του, στηρίζεται σε υποτιθέμενο θεωρητικό κέρδος, αποτελεί παγκόσμια οικονομική πρωτοτυπία, δεν λαμβάνει υπόψη του όλες τις παραμέτρους λειτουργίας μιας επιχείρησης, όπως το κόστος λειτουργίας και στηρίζεται σε θεωρητικές πωλήσεις που δεν έχουν πραγματοποιηθεί .
Εν΄ συντομία μας επιβλήθηκε πρόστιμο για πωλήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν και δεν εισπράχθηκαν καθώς και κέρδος που επίσης δεν εισπράχθηκε .
Ως επιχείρηση είμασταν από τους πρώτους που υιοθετήσαμε το καλάθι του νοικοκυριού, το στηρίξαμε με πολλά επώνυμα προϊόντα σε χαμηλές τιμές, διαθέτοντας πολλά από αυτά κάτω του κόστους. Αυτό άλλωστε το διεπίστωνε συνεχώς και ο κ. Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων σε κάθε επίσκεψή του σε κατάστημά μας.
Φυσικά αυτό θα συνεχίσουμε να πράττουμε με αίσθημα ευθύνης, όχι μόνο για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ, αλλά σε πολλά από τα προϊόντα που θεωρούμε σημαντικά για την στήριξη των καταναλωτών.
Σεβόμενοι τους ανθρώπους που εργάζονται και προσφέρουν σε εμάς αλλά και τους χιλιάδες πελάτες μας που μας έχουν εμπιστευτεί δεν θα σταματήσουμε ως μία αμιγώς ελληνική επιχείρηση να προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο παρά τις όποιες αντιξοότητες.
Η προσφυγή μας στα διοικητικά δικαστήρια είναι επιβεβλημένη τα οποία και θα κρίνουν το παράλογο της επιβολής κατά τα άλλα άδικου και παράνομου διοικητικού προστίμου».
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις