Νέος γύρος ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ μέσα στο 2023
Το 68% στελεχών από τη βιομηχανία και το λιανεμπόριο απαντά ότι μέσα στο 2023 θα γίνουν και νέες αυξήσεις τιμών.
Νέες ανατιμήσεις σχεδιάζουν σχεδόν 7 στους 10 προμηθευτές βασικών καταναλωτικών αγαθών της αγοράς, εντός του τρέχοντος έτους. Παράλληλα 3 στα 10 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, απαντούν πως δεν είναι βέβαια εάν θα προχωρήσουν σε νέες αυξήσεις.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η εταιρεία Nielsen και βάσει έρευνας που έγινε σε δείγμα 32 CEO’s από το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία, το 68% απαντά ότι μέσα στο 2023 θα υπάρξουν και νέες αυξήσεις τιμών.
Τα επιμέρους στοιχεία της έρευνας δείχνουν παράλληλα ότι το 35% εκείνων που σχεδιάζουν νέες ανατιμήσεις θα προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών έως 5%, οι μισοί αναφέρουν ανατιμήσεις έως 10%, ενώ το 6% απάντησε ότι οι ανατιμήσεις θα φτάσουν έως το 20%.
Οι εκτιμήσεις για τον τζίρο και την κατανάλωση
Σε ποσοστό 53% οι ερωτηθέντες προβλέπουν ότι ο συνολικό τζίρος της αγοράς θα αυξηθεί από 2 έως 5%, ενώ το 30% αντίστοιχα, εκτιμά πως θα φτάσει το 6%-10%.
Στον αντίποδα το 50% «βλέπει» μείωση της κατανάλωσης εξαιτίας των πληθωριστικών πιέσεων ενώ το 38% αντίθετα ο όγκο πωλήσεων θα κυμανθεί από -1 έως 1%.
Σε ό,τι αφορά τέλος τις βασικότερες προκλήσεις για τον κλάδο τη φετινή χρονιά οι ερωτηθέντες αναφέρουν, μεταξύ άλλων, τις επιπλοκές στην εφοδιαστική αλυσίδα, τη δυσκολία πρόσβασης σε πρώτες ύλες όπως επίσης και την αλλαγή στις συμπεριφορές των καταναλωτών αρχικά λόγω της πανδημίας και ακολούθως εξαιτίας του πληθωριστικού περιβάλλοντος.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις