Ανατιμήσεις και λιγότερες προσφορές "κόβουν" τις αγορές

Περιορίζουν τις αγορές τους από τα online σούπερ μάρκετ οι καταναλωτές, όπως δείχνουν τα στοιχεία που παρουσίασε χθες Πέμπτη ο Παναγιώτης Γκεζερλής ιδρυτής και επικεφαλής της Convert Group κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της NielsenIQ.

Συγκεκριμένα, από τις αρχές του 2023 έως και την περασμένη εβδομάδα, οι πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν σε αξία κατά  6,7%, με τον όγκο ωστόσο ανά καλάθι να υποχωρεί κατά  10,1%. Ταυτόχρονα, οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 7,7% ενώ η μέση τιμή του καλαθιού υπολογίζεται στα 77,3 ευρώ. 

Οι πωλήσεις των φρέσκων τροφίμων το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς αυξήθηκε 7%, ο όγκος υποχώρησε 4% και η μέση τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 11%. Στα τυποποιημένα τρόφιμα οι πωλήσεις σε αξία μειώθηκαν 1%, ο όγκος υποχώρησε 8% ενώ η μέση τιμή ανά τεμάχιο αυξήθηκε 8%.

Από τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Γκεζερλής, ο οποίος εκτιμά ότι το τρίτο μεγαλύτερο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ είναι η efood. Σε ότι αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο τους σε αξία ανέρχεται στο ηλεκτρονικό καλάθι στο 15,2%, δηλαδή 1,5 μονάδες υψηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Μπορούμε να πούμε πως η μείωση του όγκου πωλήσεων οφείλεται σε έναν βαθμό στις μεγάλες ανατιμήσεις που έχουν επηρεάσει και το online κανάλι αγορών αλλά και στις μείωση των προσφορών κατά 13,6 μονάδες που καταγράφεται φέτος.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις