«Ανάσταση» προσδοκούν οι λιανέμποροι – Ποιοι είναι οι κερδισμένοι και ποιοι οι χαμένοι
Ποιες είναι οι προβλέψεις για την πορεία της αγοραστικής κίνησης τη Μεγάλη Εβδομάδα
Του Δημήτρη Χριστούλια
Στην πληρωμή του δώρου Πάσχα μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη έχουν εναποθέσει οι καταστηματάρχες τις ελπίδες τους για να αναθερμανθεί η αγορά.
Η αγοραστική κίνηση αναμένεται να κορυφωθεί προς το τέλος της Μεγάλης Εβδομάδας, με τα καταστήματα τροφίμων, παιχνιδιών και παιδικών ειδών ένδυσης και υπόδησης να έχουν την τιμητική τους. Οι επιχειρηματίες είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι, καθώς είναι κοινή διαπίστωση ότι η γενικευμένη ακρίβεια στα τρόφιμα, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις στην αμόλυβδη βενζίνη και κυρίως εξαιτίας των επιβαρύνσεων που έχουν τα νοικοκυριά από τις 6 συνεχόμενες αυξήσεις των επιτοκίων θα οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές στην αγορά των απολύτως απαραίτητων αγαθών.
Προτεραιότητα κατά την διάρκεια της πασχαλινής περιόδου έχουν τα καταστήματα τροφίμων και ακολουθούν τα καταστήματα παιχνιδιών με τις νονές και τους νονούς να αγοράζουν τα δώρα για τα βαφτιστήρια τους. Μάλιστα σε ότι αφορά τα τρόφιμα ένα σημαντικό ποσοστό του συνολικού τζίρου αναμένεται να «μεταφερθεί» στα καταστήματα της επαρχίας, καθώς πολλοί καταναλωτές θα επιλέξουν να περάσουν τις ημέρες του Πάσχα εκτός της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης ή άλλων μεγάλων πόλεων.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν έμποροι με μεγάλη εμπειρία, «ακόμη και εκείνοι οι καταναλωτές που έχουν χρήματα για να κάνουν αγορές, θα είναι συγκρατημένοι γιατί κάθε μήνα πληρώνουν πολύ περισσότερα χρήματα για την αγορά βασικών αγαθών ή για την εξυπηρέτηση των δανεικών τους υποχρεώσεών τους». Σε κάθε περίπτωση εξάλλου οι τζίροι που πραγματοποιούν οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις την πασχαλινή περίοδο είναι πολύ μικρότεροι σε σχέση με τους αντίστοιχους των Χριστουγέννων, με το βλέμμα πλέον των εμπόρων να βρίσκεται ήδη στην καλοκαιρινή τουριστική περίοδο.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις