Κερδίζει έδαφος η τάση για κρασί χωρίς αλκοόλ – Το παράδειγμα της Αυστραλίας
Συλλογικό κέντρο αποαλκοoλοποίησης δημιουργεί η Αυστραλία για να διαφοροποιήσει την προσφορά των κρασιών της
Η παγκόσμια αγορά «Non alcohol» σε όλες τις κατηγορίες αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό άνω του 25%, για αξία που εκτιμάται από το The IWSR σε περισσότερα από 11 δισ. δολάρια το 2022. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο του Ηνωμένου Βασιλείου, «η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει η κατηγορία είναι αυτή της διαθεσιμότητας προϊόντων». Πέρα από την περιορισμένη προσφορά, το επίπεδο ποιότητας συχνά αποτελεί πρόκληση, ειδικά για τα κρασιά.
Σε αυτές τις δύο μεγάλες προκλήσεις, όπως επισημαίνεται σε άρθρο που δημοσιεύεται στη σελίδα του Κλαδικού Εθνικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Αμπελοοινικών Προϊόντων, σκοπεύει να ανταποκριθεί η νέα μονάδα που δημιούργησε η Αυστραλία στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, εκεί όπου οι Αυστραλοί παραγωγοί θα μπορούν πλέον να παράγουν κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα ή χωρίς αλκοόλ, σε πολύ μικρή κλίμακα.
Το αυστραλιανό κρασί αντιπροσωπεύει επί του παρόντος το 5% της παγκόσμιας αγοράς NΑ, αλλά μόνο το 3% της αξίας. Για τα ενδιαφερόμενα μέρη του έργου, αυτή η απόκλιση «υπογραμμίζει τη σημασία της ενίσχυσης της παγκόσμιας θέσης μας βελτιώνοντας την αισθητηριακή αντίληψη της γεύσης, της υφής και του αρώματος των κρασιών χωρίς ή με μειωμένο αλκοόλ».
Διαπιστώνεται εξάλλου η έντονη επιθυμία στην αυστραλιανή βιομηχανία να διαφοροποιήσει τόσο την προσφορά όσο και τις αγορές της.
ΠροκεΙμένου να βοηθήσει τους καλλιεργητές να ανακάμψουν από τις συνέπειες που υπέστη στην Κίνα, η κυβέρνηση της Νότιας Αυστραλίας, μαζί με το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας, το Τμήμα Γεωργίας και το Αυστραλιανό Ινστιτούτο Έρευνας Οίνου, επένδυσαν σχεδόν 2 εκατομμύρια δολάρια AUD (περίπου 1,3 εκατομμύρια ευρώ) σε εγκαταστάσεις αποαλκοόλωσης οίνων.
Με μια περιστρεφόμενη κωνική στήλη FlavorTech ως κεντρικό στοιχείο, το νέο κέντρο θα επιτρέπει στους παραγωγούς να πραγματοποιούν δοκιμές σε μικρές ποσότητες. «Η κλίμακα του εξοπλισμού είναι απαραίτητη καθώς θα επιτρέψει τη διεξαγωγή δοκιμών έρευνας και ανάπτυξης νέων προϊόντων από 150 λίτρα κρασιού και άνω ποσότητα, που είναι πολύ λιγότερη από τον εξοπλισμό εμπορικής κλίμακας του οποίου η ελάχιστη απόδοση είναι 10.000 λίτρα», εξηγεί ο καθηγητής Paul Grbin. επικεφαλής οινολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας.
Επιπλέον, παρέχονται εγκαταστάσεις συσκευασίας και εμφιάλωσης, «ώστε τα προϊόντα δοκιμής να συσκευάζονται και να χρησιμοποιούνται ως δείγματα, είτε για καταναλωτές είτε για επαγγελματίες, για σκοπούς έρευνας αγοράς ή εξαγωγής». Και στις δύο περιπτώσεις, ο στόχος είναι να επιτραπεί στους Αυστραλούς επαγγελματίες να επωφεληθούν από το χαμηλό κόστος ανάπτυξης αυτών των οίνων και να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο, προκειμένου να επωφεληθούν από αυτήν την ακμάζουσα αγορά.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις