Τρόφιμα, ταξίδια και προϊόντα τεχνολογίας : Οι δαπάνες που δεν περιορίζουν οι Έλληνες

Τι δείχνει η έρευνα της ΕΥ για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων
Παρά το γεγονός το γεγονός ότι, ένας στους δύο καταναλωτές αγοράζει μόνο τα απαραίτητα και ένας στους πέντε δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στα βασικά έξοδα υπάρχουν τρεις κατηγορίες δαπανών που φαίνεται να ανθίστανται στην τάση αυτοπεριορισμού.
Όπως προκύπτει από τη νέα καταναλωτική έρευνα της ΕΥ για την Ελλάδα η οποία παρουσιάστηκε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών η πρώτη αφορά το κατ’ εξοχή είδος πρώτης ανάγκης, τα τρόφιμα – φρέσκα και κατεψυγμένα – όπου σχεδόν τρεις στους τέσσερις καταναλωτές αναφέρουν ότι οι δαπάνες τους δεν θα αλλάξουν (58% και 53%), ή και θα αυξηθούν (16% και 18%).
Σημαντική παραμένει και η διάθεση για ταξίδια, με δύο στους τρεις καταναλωτές (67%) να αναφέρουν ότι προγραμματίζουν κάποιο ταξίδι ή διακοπές για τους επόμενους έξι μήνες. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο (84%) μεταξύ των νέων 18-29 ετών, οι μισοί από τους οποίους (48%) προγραμματίζουν, μάλιστα, να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό είναι ότι δύο στους τρεις θα δαπανήσουν τα ίδια (36%) ή περισσότερα (27%) από ό,τι ξοδεύουν συνήθως.
Επίσης τρεις στους τέσσερις (74%), δηλώνουν ότι σκοπεύουν να αγοράσουν προϊόντα τεχνολογίας ή ηλεκτρικές συσκευές τον επόμενο χρόνο, επιβεβαιώνοντας ότι η τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής των καταναλωτών.
Στις δύο τελευταίες κατηγορίες, η ανθεκτικότητα της κατανάλωσης, σύμφωνα με την ΕΥ, μπορεί να αποδοθεί σε μια προσπάθεια εκτόνωσης μετά τα χρόνια της πανδημίας, αλλά και την ισχυρή τάση αναζήτησης εμπειριών.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις