Σούπερ μάρκετ: Σε ποια τρόφιμα μειώθηκε περισσότερο η κατανάλωση
Τι δείχνουν τα στοιχεία των πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του 2023
Ανάπτυξη 8,6% κατέγραψαν το α’ τρίμηνο του 2023 τα σούπερ μάρκετ την ίδια στιγμή που ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,1% σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, «συνεχίζουν οι αυξημένες τιμές δεδομένου ότι συγκρίνουμε με το περσινό 3μηνο, όπου δεν είχανε μετακυληθεί στις τιμές ραφιού οι ανατιμήσεις σε όλο το εύρος τους. Δεν σημαίνει αυτό απαραίτητα ότι συνεχίζουν οι ανατιμήσεις, δηλαδή να έχουν γίνει περαιτέρω αυξήσεις μέσα στο πρώτο 3μηνο του ’23».
Σημειώνεται ακόμη ότι στην πορεία αξίας και τεμαχίων παρουσιάζεται μια ήπια μείωση της ψαλίδας, καθώς επίσης και ότι λόγω των εκλογών, ειδικά με την μεγάλη πιθανότητα για δεύτερες εκλογές, η περίοδος της «αβεβαιότητας» παρατείνεται.
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 10% ενώ ανά κατηγορία καταγράφηκαν αυξήσεις 9,2% στα τρόφιμα, 10,1% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 14,5% στα προϊόντα για το σπίτι.
Τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη πτώση σε όγκο
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς είναι η μοναδική κατηγορία με αύξηση σε όγκο το 2023 με 2,5%.
Αντίθετα στα τρόφιμα καταγράφηκε μείωση 1,8% και στα είδη σπιτιού με 0,9%. Ειδικότερα, στις επιμέρους κατηγορίες η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στα υλικά για μαγειρική, τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Αναλυτικά κατά 6,8%, 3,9% και 3,8% αντίστοιχα.
Στο 19% η ιδιωτική ετικέτα
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία με το μερίδιο τους να πλέον φτάνει το 19%. Επίσης οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν τα μικρότερα καταστήματα (έως 400 τ.μ) καθώς και τα πολύ μεγάλα (2.500 τ.μ) και άνω. Οι δύο αυτές κατηγορίες κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τις υπόλοιπες κατά 13,3% και 11,2% αντίστοιχα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις