Ιδιωτική ετικέτα: Ποια τρόφιμα κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών
Οι κατηγορίες τροφίμων PL που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη το πρώτο τετράμηνο του έτους
Το «ράλι» της ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζεται εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και ακρίβειας με την τάση αυτή των καταναλωτών κατά τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ να αποτελεί πλέον να αποτελεί μία ακόμη πρόκληση για την εγχώρια βιομηχανία τροφίμων.
Τα γαλακτοκομικά με ανάπτυξη 15,8% το πρώτο τετράμηνο του έτους φέτος έναντι 13,4% το αντίστοιχο πέρσι, τα συσκευασμένα τρόφιμα με 21,7% φέτος έναντι 20,2% πέρσι, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 22,3% έναντι 21,3% πέρσι και τα μη αλκοολούχα ποτά με 6,7% έναντι 5,8% το 2022 αποτελούν τις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου PL, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana.
Μεγαλύτερη αύξηση τιμών
Την ίδια στιγμή πάντως σε επίπεδο τιμών τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν αύξηση της τάξεως του 13% , με τις ανατιμήσεις στα γαλακτοκομικά να φτάνουν το 15,7%. Ωστόσο ακόμη κι έτσι η διαφορά της τιμής σε σχέση με τα αντίστοιχα επώνυμα παραμένει σημαντική.
Συνολικά η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας κινείται σε υψηλότερους ρυθμούς από τη συνολική επίδοση της κατηγορίας τροφίμων, κάτι που αποδίδεται και στην επίδραση του «καλαθιού του νοικοκυριού» στο οποίο περιλαμβάνονται πολλά PL προϊόντα. Αντίθετα τα επώνυμα που μπήκαν στο καλάθι και δεν είχαν μείωση τιμής δεν εμφάνισαν ανάπτυξη, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία της Circana.
Σημειώνεται πως το πρώτο τετράμηνο του 2023 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έφτασε το 19,3% όταν το αντίστοιχο περσινό ήταν στο 16%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις