Αυξημένη προτίμηση συνεχίζουν να δείχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το μερίδιο τους να φτάνει πλέον το 24,8%

Αν και από την αρχή του 2023, μετά την αύξηση ρεκόρ της τάξεως του 13,5% το γ΄τρίμηνο του 2022 στις τιμές των σούπερ μάρκετ, φαίνεται μία σταδιακή αποκλιμάκωση στο ποσοστό των ανατιμήσεων, εντούτοις συνεχίζει να διατηρείται σε διψήφια ποσοστά και συγκεκριμένα στο 11,1%, το χρονικό διάστημα από αρχές Απριλίου ως 18 Ιουνίου.

Τα παραπάνω διαπιστώνει η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ σύμφωνα με τα στοιχεία της οποίας, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 8,7% το πρώτο εξάμηνο του 2023 την ίδια στιγμή που ο όγκος των πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,5%.

Η ανοδική τάση οδηγείται κυρίως από τα τρόφιμα, τόσο τα φρέσκα (+9,2%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,4%), με τα bazaar προϊόντα να εμφανίζουν την πιο μετριοπαθή ανάπτυξη, στο +2,7%, ενώ την ίδια στιγμή οι μεγάλες FMCG κατηγορίες της οικιακής χρήσης, καθώς και της προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση πωλήσεων σε αξία, στο +10,6% και +7,8% αντίστοιχα.

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα σε τετραγωνικά καταστήματα (Hypermarkets, καταστήματα άνω των 2,500 τ.μ.), στο +13,4%, γεγονός που οφείλεται, ενδεχομένως στην αυξανόμενη τάση των καταναλωτών να αναζητούν περισσότερες προσφορές, καθώς και πιο χαμηλές/ανταγωνιστικές τιμές.

Παράλληλα ο τουρισμός φαίνεται ήδη να έχει τονώσει σημαντικά την αγοραστική δυναμική της περιφέρειας, με αποτέλεσμα οι περιοχές της Κρήτης, αλλά και της Πελοποννήσου να εμφανίζουν τις πιο θετικές τάσεις ανάπτυξης (+14,2% και +10,0% αντίστοιχα).

Αυξημένη προτίμηση συνεχίζουν να δείχνουν οι καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τα οποία παρότι έχουν αυξήσει σημαντικά τη μέση τιμή πώλησής τους, συνεχίζουν να είναι η πιο φτηνή εναλλακτική στην πλειονότητα των κατηγοριών.

Το μερίδιο αγοράς των PL προϊόντων έχει φτάσει πλέον στο 24,8% ενώ σε κατηγορίες όπως τα προϊόντα οικιακής φροντίδας εμφανίζεται ακόμα υψηλότερο, στο 35,2%, σχεδόν 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερα απ’ ότι ήταν στο κλείσιμο του 2022.

Τέλος το ποσοστό προωθητικής έντασης στην αγορά έχει φτάσει για το πρώτο εξάμηνο του έτους το 69,3% για τα επώνυμα FMCG προϊόντα, με τους λιανέμπορους και προμηθευτές στην προσπάθειά τους να είναι όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικοί να παρέχουν στους αγοραστές περισσότερες προσφορές και προωθητικές ενέργειες.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις