Σούπερ μάρκετ: Στο «κυνήγι» των προσφορών οι καταναλωτές – Εντείνονται οι προωθητικές ενέργειες
Το 69,3% των επώνυμων προϊόντων που πωλήθηκαν στα σούπερ μάρκετ ήταν σε προσφορά ή προωθητική ενέργεια
Τις προωθητικές ενέργειες στα επώνυμα προϊόντα που πωλούνται στο σούπερ μάρκετ εντείνουν λιανέμποροι και προμηθευτές την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές λόγω της ακρίβειας σε βασικά αγαθά αναζητούν προσφορές και στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο της οποίας φτάνει το πλέον το 24,8%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, το α΄εξάμηνο του έτους καταγράφεται ποσοστό της τάξεως του 69,3% επί του συνόλου, στα επώνυμα προϊόντα που πωλήθηκαν στα σούπερ μάρκετ υπό το καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας, αυξημένο σε σχέση με το 67,8% του 2022 και το 65,1% του 2021.
Στο γεγονός ότι οι καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές αποδίδεται και η μεγαλύτερη αύξηση, συγκριτικά με τους υπόλοιπους τύπους σούπερ μάρκετ, που παρατηρείται στα hypermarket, τα σούπερ μάρκετ άνω των 2.500 τ.μ. δηλαδή, καθώς εκεί μπορούν να έχουν περισσότερες επιλογές σε κωδικούς προϊόντων και προωθητικές ενέργειες.
Συγκεκριμένα, το α΄ εξάμηνο τα hypermarkets εμφάνισαν ανάπτυξη της τάξεως του 13,4%. Ακολούθησαν τα μικρά σούπερ μάρκετ 9,7%, τα πολύ μικρά (superettes) με άνοδο κατά 8,9% και τα μεγάλα καταστήματα (από 1000 έως 2.499 τ.μ.) με 6,5%. Συνολικά ο κλάδος είχε ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία κατά 8,7% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022 με τον όγκο όμως να υποχωρεί κατά 2,5%. Όσον αφορά στις τιμές, μετά την αύξηση-ρεκόρ 13,5% του τελευταίου τριμήνου του 2022 καταγράφεται μια μικρή αποκλιμάκωση αν και συνεχίζει να διατηρείται σε διψήφια επίπεδα και συγκεκριμένα στο +11,1%, το χρονικό διάστημα από αρχές Απριλίου ως 18 Ιουνίου.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις