EUROSTAT: Αύξηση του μέσου όγκου λιανικού εμπορίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Ποια κράτη παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις και ποια τις μεγαλύτερες μειώσεις.
Σύμφωνα με τη Eurostat, συγκρίνοντας τον Δεκέμβριο του 2021 με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ο όγκος του λιανικού εμπορίου στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 2% και στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 2,6%
Σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021, ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης του όγκου λιανικού εμπορίου υποχώρησε κατά 3% στην ευρωζώνη και κατά 2,8% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν τον Νοέμβριο το πρόσημο ήταν θετικό κατά 1% και 0,9% αντίστοιχα. Τον Δεκέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020, ο ημερολογιακά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,0% στη ζώνη του ευρώ και κατά 2,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο μέσος όγκος λιανικού εμπορίου για όλο το 2021, σε σύγκριση με το 2020, αυξήθηκε κατά 5% στη ζώνη του ευρώ και κατά 5,5% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα προϊόντα που παρουσίασαν αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι τα καύσιμα αυτοκινήτων σε ποσοστό 13,1%, τα μη εδώδιμα προϊόντα σε ποσοστό 4,0%. Αντίθετα μείωση κατά 0,9% παρουσίασαν τα τρόφιμα τα ποτά και ο καπνός.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα που έχουν συγκεντρωθεί, μεταξύ των κρατών – μελών για τα οποία υφίστανται στοιχεία, οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Σλοβενία (+44,1%), στη Λιθουανία (+16,2%) και στην Εσθονία (+12,6%) ενώ οι μεγαλύτερες μειώσεις εντοπίστηκαν στην Ιρλανδία (-3,2%), την Ισπανία και τη Φινλανδία (και οι δύο -3,0%).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις