Οι νέες αυξήσεις στις τιμές σε βασικά αγαθά θα περάσουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου

Του Δημήτρη Χριστούλια

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται νέες αυξήσεις στις τιμές 200 προϊόντων ευρείας κατανάλωσης. Στην λίστα με τις νέες αυξημένες τιμές  περιλαμβάνονται τα εξής προϊόντα: Ξηροί καρποί έως 39%, εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο έως 23%,  μπαχαρικά έως 21%, τυριά έως 16%, σοκολατοειδή έως 16%, αγκινάρες σε κονσέρβα 15%, συσκευασμένα παντζάρια 15%, σαρδέλες, ρέγκες, σκουμπρί 5% έως 14%, μαρμελάδες 11% -12%, εμφιαλωμένο νερό 11%, τσάι έως 11%, καραμέλες 10%, ξύδι 8%, μαλακτικό ρούχων 6%, νουντλς 6%, αλλαντικά έως 5%, τοματοχυμός 5%, πατατάκια έως 4,5% καφές έως 4% χαλβάδες: 3%, μπάρες πρωτεΐνης 1,9% έως 2,7%, γαλακτοκομικά: 2,5% και ζάχαρη 1%.

Πάνω από 2.000 ανατιμήσεις 

Πρόκειται για ανατιμήσεις που θα γίνουν από μεμονωμένες βιομηχανίες και προμηθευτές και όχι από το σύνολο των εταιρειών κάθε κατηγορίας και στην πλειονότητά τους θα περάσουν σταδιακά στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, ανάλογα με τα αποθέματα που έχουν στις αποθήκες τους οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Σημειώνεται ότι οι νέες ανατιμήσεις έρχονται να προστεθούν στην λίστα της ακρίβειας, η οποία από τις αρχές του χρόνου,  περιλαμβάνει αυξήσεις σε τουλάχιστον 1.900 προϊόντα σε ποσοστό που φτάνει, όπως προαναφέρθηκε στο ελαιόλαδο ακόμη και το 45%. Το ελαιόλαδο βρίσκεται στο επίκεντρο των ανατιμήσεων.

Οι συγκεκριμένες ανατιμήσεις, που θα γίνουν αντιληπτές από τους καταναλωτές, τις επόμενες εβδομάδες έχουν γίνει από 3 εταιρείες, ωστόσο σημειώνεται ότι του τελευταίους σχεδόν 2 μήνες άλλες 8 επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου είχαν ανακοινώσει μεγάλες αυξήσεις τιμών. Μάλιστα σύμφωνα με γνώστες της αγοράς ελαιολάδου, η κατανάλωση έχει μειωθεί έως κατά 35% εξαιτίας των μεγάλων ανατιμήσεων.

Μεγάλη ανησυχία

Η ανησυχία των πολιτών για την ακρίβεια αποτυπώνεται και στην νέα έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) . Σχετικά με τις εκτιμήσεις για την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού, το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 57%, ενώ στο 14% από 10% ενισχύθηκε το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 9%. Επίσης, η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες (επίπλων, ηλεκτρικών συσκευών κ.λπ.) υποχώρησε ενώ το 59% από 53% των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες.

Έρχονται και μειώσεις το επόμενο δίμηνο

Εκτός όμως από τις αυξήσεις στις τιμές βασικών αγαθών αναμένεται να γίνουν και μειώσεις σε ορισμένα προϊόντα. Σύμφωνα με δηλώσεις που έκανε στον Realfm ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας «θέλουμε και ήδη έχουμε εταιρείες να αγκαλιάζουν αυτό το μέτρο (σ.σ. μείωση τιμών 5% για τουλάχιστον 6 μήνες) και με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε να δούμε πολλά προϊόντα όχι να κρατούν σταθερές τιμές αλλά να τις μειώνουν, γιατί έχει μειωθεί αντίστοιχα το κόστος παραγωγής».

Πληροφορίες » αναφέρουν ότι ήδη εντός του Οκτωβρίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι πρώτες μειώσεις σε δεκάδες βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα. Την ίδια στιγμή συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι έλεγχοι σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, από το στάδιο παραγωγής ενός προϊόντος μέχρι να φτάσει στον καταναλωτή. Οι εταιρείες πρέπει να τηρήσουν τον νόμο που λέει ότι το περιθώριο κέρδους δεν πρέπει να αυξηθεί, δηλαδή δεν πρέπει να βάλουν ούτε ένα λεπτό παραπάνω», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις