Έλεγχοι στα σούπερ μάρκετ για τα «ταμπελάκια» – Ποια νέα νομοθετική ρύθμιση έρχεται
Συνολικά 740 προϊόντα από 63 εταιρείες σε 50 διαφορετικές κατηγορίες συμμετέχουν στο μέτρο
Στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων οργάνων του υπουργείου Ανάπτυξης μπαίνουν από σήμερα τα σούπερ μάρκετ, σχετικά με την τήρηση της νομοθεσίας για το μέτρο της “Μόνιμη Μείωση Τιμής”.
Οι έλεγχοι δεν πρόκειται να σταματήσουν όπως έχει διαμηνύσει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με αφορμή τα πρόσφατα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε εταιρείες για αθέμιτη κερδοφορία ενώ επεσήμανε πως ελέγχονται άλλες 6 πολυεθνικές εταιρείες και περίπου 14 ελληνικές.
Η αντιμετώπιση του ζητήματος της ακρίβειας που αναγνωρίζεται ως το νο1 που αντιμετωπίζουν τα ελληνικά νοικοκυριά, βρίσκεται στις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης πραγματοποίησε το Σάββατο, αιφνιδιαστική επίσκεψη σε σούπερ μάρκετ συνοδεία του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, προκειμένου να ελέγξει τις τιμές των τροφίμων και βασικών ειδών που διατίθενται με «μόνιμη μείωση τιμής» στα ράφια και τα ψυγεία.
Την ίδια στιγμή αυξάνονται συνεχώς οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σκρέκας μιλώντας την Κυριακή στον ΣΚΑΪ, πλέον το «ταμπελάκι» τη μόνιμης μείωσης τιμής – δηλαδή της δέσμευσης για μειωμένη τιμή κατά τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον 6 μήνες- λαμβάνουν 740 προϊόντα από 63 εταιρείες σε 50 διαφορετικές κατηγορίες που καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκών των καταναλωτών. Ο στόχος όπως επανέλαβε είναι «να προσεγγίσουμε τα 1.000 προϊόντα». Σημειώνεται πως οι εταιρείες έχουν χρονικό περιθώριο ως το τέλος Νοεμβρίου για αν συμμετάσχουν στο μέτρο.
Νέα νομοθετική πρωτοβουλία για τις προσφορές
Ο κ. Σκρέκας προανήγγειλε και μία νέα νομοθετική πρωτοβουλία που έρχεται με αφορμή, όπως είπε, τις πολλές προωθητικές ενέργειες που παρατηρούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, επισημαίνοντας πως είναι τόσο συχνές με αποτέλεσμα να έχουν χάσει το νόημα τους.
«Συζητάμε με τις εταιρείες, γιατί πρέπει να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτή προς την τιμή που βλέπει στο ράφι» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται από πλευράς υπουργείου μία νομοθετική ρύθμιση με στόχο, όπως είπε «να πετύχουμε μόνιμα χαμηλές τιμές στο ράφι, αυτό που λέμε ”every day, low price” στο εξωτερικό».
Ο κ. Σκρέκας εξήγησε, ότι δεν θέλουμε ο καταναλωτής να βλέπει στο ράφι ένα προϊόν με προσφορά 1+1 δώρο και να πρέπει να αγοράσει δύο ενώ χρειάζεται μόνο το ένα και στη συνέχεια, τις επόμενες μέρες, το προϊόν να έχει τη διπλάσια τιμή.
«Θέλουμε από τις εταιρείες να προχωρήσουν σε μόνιμη μείωση τιμής και όταν θέλουν να κάνουν μία προσφορά ή προωθητική ενέργεια, αυτή να πιάνει τόπο και να είναι πραγματική» τόνισε.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις