Ποιοι προμηθευτές κινδυνεύουν με τρίμηνο αποκλεισμό από προσφορές και εκπτώσεις εάν αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων τους

Του Δημήτρη Χριστούλια

Με την κατάθεση της νομοθετικής ρύθμισης που θα περιλαμβάνει τα 4 νέα μέτρα για τον περιορισμό της ακρίβειας, το υπουργείο Ανάπτυξης στοχεύει στην δραστική μείωση των τιμών σε βασικά αγαθά. Με μια σημαντική προσθήκη της τελευταίας στιγμής στην νομοθετική ρύθμιση που θα απαγορεύει στους προμηθευτές που ανατιμούν τα προϊόντα τους να κάνουν προσφορές και εκπτώσεις για 3 μήνες, αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατατεθεί, μέχρι την επόμενη εβδομάδα στην Βουλή η νομοθετική ρύθμιση.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στην νομοθετική ρύθμιση θα αναφέρεται ρητά ότι ως χρόνος επιβολής τους τρίμηνου αποκλεισμού από προσφορές και εκπτώσεις θα λαμβάνεται η πρώτη ημέρα όπου περνούν οι αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι η ημερομηνία όπου οι προμηθευτές θα ανακοινώνουν τις ανατιμήσεις στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις.

Για παράδειγμα εάν ένας προμηθευτής έχει αποστείλει ανατιμημένους τιμοκαταλόγους στις 10 Δεκεμβρίου, έναν μήνα δηλαδή πριν ανακοινωθεί το συγκεκριμένο μέτρο από τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα (10 Ιανουαρίου) και μια αλυσίδα σούπερ μάρκετ περάσει την αύξηση στις 25 Ιανουαρίου, δηλαδή 15 ημέρες μετά την ανακοίνωση του μέτρου ο συγκεκριμένος προμηθευτής δεν θα μπορεί να πραγματοποιεί καμία προωθητική ενέργεια για τα συγκεκριμένα προϊόντα. Ουσιαστικά στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να ανακαλέσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι προμηθευτές τις ανατιμήσεις που έχουν ήδη ανακοινώσει στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Μέτρο άμεσης εφαρμογής

Υπενθυμίζεται, ότι από τις τέσσερις παρεμβάσεις που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης για την μείωση των τιμών σε βασικά αγαθά αλλά και την αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, το μοναδικό μέτρο που είναι άμεσης εφαρμογής και για αρκετούς παράγοντες της αγοράς, ίσως και το μοναδικό που μπορεί να αποτρέψει να γίνουν ανατιμήσεις που προγραμμάτιζαν για το επόμενο διάστημα κάποιες βιομηχανίες ή εμπορικές επιχειρήσεις αφορά τις αλλαγές με βάση τις οποίες θα γίνονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις μέσα στα σούπερ μάρκετ.

Στο πλαίσιο αυτό δεν θα επιτρέπεται στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους, ακόμη και κατά 0,1% να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες, δηλαδή να κάνουν προσφορές και εκπτώσεις για τους επόμενους 3 μήνες. Επίσης, με την νομοθετική ρύθμιση που θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή, δεν θα επιτρέπεται καμία προσφορά και σε κανένα κατάστημα πώλησης προϊόντων, σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις