Σούπερ μάρκετ: «Φουντώνει» η «μάχη» του τζίρου στα νησιά
Οι κινήσεις των μεγάλων «παικτών» του κλάδου
Στη δυναμική του τουρισμού και τις αυξημένες αφίξεις ξένων επισκεπτών στη χώρας μας «ποντάρουν» οι μεγάλοι εγχώριοι «παίκτες» στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, οι οποίοι και φέτος προετοιμάζονται να δώσουν τη «μάχη» των νησιών.
Ενδεικτικό άλλωστε της σημασίας που δίνουν οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου στα νησιά, είναι το γεγονός πως πολλές και σημαντικές κινήσεις καταγράφονται τα τελευταία χρόνια, προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης των δικτύων τους στις συγκεκριμένες περιοχές.
Στο επίκεντρο των επενδύσεων, από πλευράς των περισσότερων μεγάλων αλυσίδων, βρίσκεται η Κρήτη λόγω του μεγέθους της και της αυξημένης παρουσίας τουριστών, αλλά και αρκετά νησιά των Κυκλάδων και του Ιονίου.
Στην Κρήτη, ισχυρή παρουσία διαθέτει ο leader της αγοράς, Σκλαβενίτης, μέσω της εξαγοράς του 60% της Χαλκιαδάκης στην οποία είχε προχωρήσει προ δεκαετίας. Ισχυρό δίκτυο στο νησί διαθέτει και η Lild, όπως και η ΑΒ Βασιλόπουλος η οποία συνεχίζει την ανάπτυξή της και μάλιστα πρόσφατα άνοιξε νέο κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου, το οποίο διαθέτει και προϊόντα πολλών τοπικών παραγωγών. Σημαντική παρουσία στο νησί διαθέτει και η Μασούτης μετά τη συμφωνία της το 2022 με την ΣΥΝΚΑ, ενώ η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα απέκτησε, μέσω αυτής, πρόσβαση και σε Κέρκυρα και Κυκλάδες. Η Μασούτης που πρόσφατα ολοκλήρωσε την ανακαίνιση του μεγαλύτερου σούπερ μάρκετ στην Κέρκυρα, σχεδιάζει πλέον και την επέκταση της στη Λευκάδα. Υπενθυμίζει ακόμη ότι το 2022 με την εξαγορά 5 καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» επεκτάθηκε και σε Μύκονο και Σαντορίνη.
Μέσω εξαγορών ενίσχυσε την παρουσία της στην Κρήτη η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία απέκτησε τα 17 καταστήματα του ομίλου Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο αλλά και την αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες. Ενδιαφέρον για την κρητική αγορά τέλος δείχνει και ο όμιλος Metro, ο οποίος έως τώρα έχει παρουσία μόνο σε επίπεδο χονδρικής, με τρία Metro Cash & Carry ενώ σχεδιάζει πλέον το άνοιγμα του πρώτου My Market στο Ηράκλειο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έρευνα της NielsenΙQ για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, τα νησιά εμφανίζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, κάτι που αποδίδεται τόσο στην αυξημένη τουριστική κίνηση, όσο και στις μεγαλύτερες, συγκριτικά, ανατιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα. Έτσι, ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά +9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου και Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14% αντίστοιχα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις