ΑΒ Βασιλόπουλος: Πρωτοπόρος στις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και το 2023
Στο πλαίσιο των ενεργειών της για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσέφερε συνολικά 570.000 ευρώ σε δράσεις
Τη μεγάλη συμβολή της στην προστασία του περιβάλλοντος και τη στήριξη στην κοινωνία και τους εργαζομένους της ανέδειξε για το 2023 η ΑΒ Βασιλόπουλος, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη χρονιά ότι η βιώσιμη ανάπτυξη είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής της. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, η ΑΒ Βασιλόπουλος δημοσίευσε τον Εταιρικό Κοινωνικό της Απολογισμό, στον οποίο παρουσιάζονται οι δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας για το 2023, τα επιτεύγματά της και οι στόχοι της ως προς το περιβάλλον, την κοινωνία, τους εργαζομένους της. Η Έκθεση 2023 είναι δομημένη στα πρότυπα του ESG (Environment – Social – Governance) και έχει συνταχθεί σύμφωνα και με τους 17 Στόχους του ΟΗΕ, στους οποίους βασίστηκε ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των ενεργειών.
Ειδικότερα, όσον αφορά στις πρωτοβουλίες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για το περιβάλλον, συνεχίστηκαν και το 2023 οι ενέργειες για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων και της χρήσης πλαστικού, με στόχο την μείωσή τους κατά 50% μέχρι το 2025. Ταυτόχρονα, η εταιρεία μαζί με τους πελάτες της προχώρησε στην ανακύκλωση άνω των 3 εκατομμυρίων συσκευασιών μέσω των Κέντρων Ανακύκλωσης ΑΒ και στην εκπαίδευση 7.350 επισκεπτών στο Κινητό Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ανακύκλωσης. Μειώθηκε επίσης η κατανάλωση ενέργειας που προέρχεται από τις καθημερινές λειτουργίες των εγκαταστάσεων κατά 9,82% σε σύγκριση με το έτος 2018 (baseline). Επιπλέον, η μείωση των άμεσων και έμμεσων εκπομπών αερίου της ΑΒ Βασιλόπουλος (SCOPE 1 και SCOPE 2) σε σύγκριση με το έτος βάσης 2018 ανήλθε σε 38,73%.
Στο πλαίσιο των ενεργειών της για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, η ΑΒ Βασιλόπουλος προσέφερε συνολικά 570.000 ευρώ σε δράσεις, ενώ παρείχε περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε τοπικούς φορείς, μέσα από το πρόγραμμα δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης», συνολικής αξίας άνω των 5,8 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, η εταιρεία προχώρησε στην προσφορά 109.709 υγιεινών γευμάτων σε μαθητές σχολείων σε όλη την Ελλάδα, μέσα από το πρόγραμμα «ΔΙΑΤΡΟΦΗ» ενώ εκπαίδευσε 4.500 παιδιά στην υγιεινή διατροφή, μέσα από το διαδραστικό πρόγραμμα «Διατροφοπεριπέτειες», που υλοποιεί το Ινστιτούτο Prolepsis. Σημειώνεται επίσης ότι μέσω των δωρεών της για την αναβάθμιση υπηρεσιών σε νοσοκομεία, επωφελήθηκαν 26.717 παιδιά.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος γιόρτασε την Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ για 13η συνεχή χρονιά, με περισσότερους από 5.000 εργαζόμενους από την ΑλφαΒητική οικογένεια να συμμετέχουν σε εθελοντικές δράσεις σε όλη την Ελλάδα, ενώ επένδυσε 18,85 εκατομμύρια ευρώ σε παροχές στους εργαζόμενους της εταιρείας – και επιπλέον 8,2 εκατομμύρια ευρώ σε μορφή πόντων – και διέθεσε 456.996 συνολικές ώρες στην εκπαίδευσή τους.
Σχετικά με τα προϊόντα που διαθέτει στα καταστήματά της και τη διασφάλιση της ποιότητάς τους, η ΑΒ Βασιλόπουλος, εδώ και 5 χρόνια, υλοποιεί το Πρόγραμμα Ευφυούς Γεωργίας, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη και την Αμερικανική Γεωργική Σχολή. Το πρόγραμμα φέρνει τους τοπικούς παραγωγούς στον πυρήνα των εξελίξεων στον τομέα της γεωργίας, πανευρωπαϊκά, μέσα από έξυπνες τεχνολογίες και οικοσυστήματα, ενώ παράλληλα τους εισάγει στη διαδικασία μέτρησης των περιβαλλοντικών επιδόσεων μέσα από υπολογισμούς του αποτυπώματος άνθρακα στη δραστηριότητά τους.
Παράλληλα, το 55% των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για το 2023 αποτελούν υγιεινές διατροφικές επιλογές (βάσει της εσωτερικής αξιολόγησης με τη χρήση του αλγορίθμου NutriScore). Η εταιρεία λάνσαρε στην αγορά νέα σειρά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με την ονομασία Nature’s Promise, που βοηθούν σε έναν πιο υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.200 εργαστηριακές αναλύσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ΑΒ και ελέγχθηκαν 350 προμηθευτές, ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις της νομοθεσίας, αλλά και τις προδιαγραφές που θέτει η ΑΒ.
Τέλος, η διάκριση που έλαβε η ΑΒ Βασιλόπουλος ως «Κορυφαίος Εργοδότης» στην Ελλάδα για το 2024 (αφορά στο έτος 2023) από τον διεθνώς αναγνωρισμένο Οργανισμό Top Employers Institute αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσήλωσης της εταιρείας στη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών εργασίας για το ανθρώπινο δυναμικό της. Με μια σειρά ενεργειών που στοχεύουν στην ενσωμάτωση, τη συμπερίληψη και τη διαφορετικότητα, καθώς και στη διασφάλιση της υγείας, της ευεξίας και της ασφάλειας στον χώρο εργασίας, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η ένταξη και η ισότητα αποτελούν διαχρονικά μέρος της επιχειρησιακής της κουλτούρας.
Βασική πεποίθηση των ανθρώπων της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι ότι οι εταιρικές δράσεις πρέπει να έχουν μακροπρόθεσμη αξία και ταυτόχρονα, να κάνουν τη διαφορά, καθημερινά. Για αυτό, η εταιρεία, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζομένους της, την κοινωνία και το περιβάλλον, συνεχίζει να θέτει την εταιρική υπευθυνότητα στο προσκήνιο και να αποτελεί παράδειγμα σύγχρονης επιχειρησιακής κουλτούρας.
Για να δείτε όλες τις δράσεις της ΑΒ, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την έκθεση «Δράσεις Εταιρικής Υπευθυνότητας 2023» της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις