Black Friday και Cyber Monday: Πότε θα «πέφτουν» οι δύο μεγάλες ημέρες προσφορών και εκπτώσεων
Στις 29 Νοεμβρίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί φέτος η Black Friday και στις 2 Δεκεμβρίου η Cyber Monday
Και τις δύο αυτές ημέρες, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα σε δελεαστικές τιμές. Ωστόσο μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις ενδέχεται να να κάνουν και νωρίτερα από την ημερομηνία αυτή δηλαδή από τη Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου πιο «γενναίες» προσφορές. Σημειώνεται δε πως τα καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά την πρώτη Κυριακή μετά τη Black Friday δηλαδή την 1η Δεκεμβρίου. Επίσης επισημαίνεται πως δε πως από το 2018, η Black Friday στην Ελλάδα έχει επεκταθεί σε 1 ολόκληρη εβδομάδα προσφορών, γνωστή ως «Black Week».
Χρήσιμες συμβουλές
Σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την ημέρα του Black Friday προκειμένου να μην πέσουν θύματα επίδοξων απατεώνων και απατηλών πρακτικών. Αναλυτικά οι καταναλωτές:
- Αρχικά θα πρέπει να διαβάσουν τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και να ρωτήσουν για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα. Οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ανανεώνουν συχνά την πολιτική επιστροφών προς όφελος του καταναλωτικού κοινού, οι μικρότερες επιχειρήσεις ενδέχεται να δείξουν μικρότερη ευελιξία. Οι καταναλωτές θα πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος πριν προβούν σε αγορά ή θα πρέπει να ρωτήσουν για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του αγαθού.
- Θα πρέπει να προσέξουν την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά πριν προβούν σε συναλλαγή .Οι καταναλωτές θα πρέπει να αναρωτηθούν εάν χρειάζονται πραγματικά το προϊόν που είδαν στη βιτρίνα ή στο e-shop. Μήπως το τελικό ποσό των αγορών σας, εκτρέπει τον προϋπολογισμό τους; Η Black Friday προκαλεί τέτοιο ενθουσιασμό στους καταναλωτές που πολλές φορές προβαίνουν σε αγορές που δεν τους είναι πραγματικά αναγκαίες από το φόβο ότι μπορεί να μην προλάβουν να αξιοποιήσουν τις προσφορές! Οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται πως παρά τις ελκυστικές προτάσεις που τα καταστήματα μπορεί να υπόσχονται ενόψει της Black Friday, όσο πλησιάζει η εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, η αγορά θα ανανεώσει και πάλι τις προμήθειές της προτείνοντας νέες εκπτώσεις και καινούρια αγαθά.
- Θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Οι καλύτερες προσφορές δεν παρέχονται πάντα από τις μεγάλες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις. Kαι οι μικρές ηλεκτρονικές επιχειρήσεις μπορούν να προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές, ωστόσο στις περιπτώσεις πρωτοεμφανιζόμενης ή άγνωστης επιχείρησης, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί προκειμένου να μην χάσουν χρήματα. Εάν οι καταναλωτές διαπιστώσουν ότι παραλείπονται κρίσιμα στοιχεία για την αναγνώριση της ταυτότητας της ηλεκτρονικής επιχείρησης όπως είναι η εταιρική επωνυμία, η ταχυδρομική διεύθυνση, τα τηλέφωνα επικοινωνίας, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και το ΑΦΜ της, τότε είναι προτιμότερο να μην προβούν σε αγορά μέχρι να διασταυρώσουν την αξιοπιστία της επιχείρησης διερευνώντας προηγουμένως την φήμη της στο διαδίκτυο.
- Θα πρέπει να είναι προσεκτικοί στις παραπλανητικές προσφορές. Ακόμη και εάν οι καταναλωτές ψωνίσουν από μία ιστοσελίδα που εμπιστεύονται θα πρέπει να ελέγξουν όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν στη συναλλαγή τους: την τιμή, την εγγύηση, το κόστος μεταφοράς, την διαθεσιμότητα ή τον χρόνο παράδοσης, Αυτές μπορεί να είναι μερικές από τις σημαντικές πληροφορίες που θα καθορίσουν την τελική τους επιλογή. Πολλές φορές όμως ενδέχεται να εμφανιστούν αναδυόμενα banners με προσφορές άσχετες από αυτές που παρέχει η προμηθεύτρια επιχείρηση, από ιστοσελίδες που ζητούν από τους καταναλωτές να εισάγουν τα στοιχεία των τραπεζικών τους λογαριασμών ή και των κωδικών τους για την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Στις περιπτώσεις αυτές, οι καταναλωτές θα πρέπει να επικοινωνήσουν τόσο με την επιχείρηση όσο και με την τράπεζά τους και να επιβεβαιώσουν τη γνησιότητα του περιεχομένου των μηνυμάτων αυτών. Θα πρέπει οι καταναλωτές να αποφύγουν προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.
- Θα πρέπει να δείξουν μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών. Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική ή την χρεωστική κάρτα θα πρέπει να ελέγξουν με προσοχή το περιεχόμενο των όρων και των email που σχετίζονται με την συναλλαγή τους.. Επίσης, δεν θα πρέπει να προχωρούν σε συναλλαγή αν τους ζητείται να εγκαταστήσουν λογισμικό για την απόκτηση μιας προσφοράς.
- Δεν θα πρέπει να παρασύρονται από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές. Οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγξουν τις τιμές των προϊόντων στα διαφημιστικά φυλλάδια, στις προωθήσεις στα social media και στα newsletters των καταστημάτων . Οι καταναλωτές θα πρέπει να συγκεντρώσουν τις τιμές των προϊόντων αυτών αρκετές μέρες πριν την Black Friday προκειμένου να έχουν ένα μέτρο σύγκρισης για την τελικά προσφερόμενη τιμή και να είναι σε θέση να εξακριβώσουν ότι πέτυχαν μια πραγματικά καλή ευκαιρία αγοράς.
- Κουπόνια προσφορών και giftcards. Εάν οι καταναλωτές διαθέτουν κουπόνια προσφορών ή giftcards, τότε θα πρέπει να επιβεβαιώσουν εάν τα προϊόντα που επιθυμούν και είναι σε έκπτωση κατά την την Black Friday ή αν οι εταιρείες που τους ενδιαφέρει αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.
- Θα πρέπει να ελέγξουν την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Εάν οι καταναλωτές σκοπεύουν να προχωρήσουν σε ηλεκτρονικές αγορές, τότε θα πρέπει να προτιμήσουν στο να χρησιμοποιήσουν τις προσωπικές τους συσκευές στις οποίες έχει εγκατασταθεί πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (antivirus) και δίχτυ προστασίας (firewall). Κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής του πολίτη, θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή κρυπτογράφηση. Αυτό οι καταναλωτές μπορούν να το αναγνωρίσουν αν παρατηρήσουν το εικονίδιο με το κλειστό λουκετάκι πάνω αριστερά στην διεύθυνση της ιστοσελίδας και εάν η διεύθυνση ξεκινά με «https://».
- Θα πρέπει να συμφωνήσουν την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος. Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν, τότε οι πολίτες θα πρέπει να θυμούνται πως οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές, σε περίπτωση ακύρωση της συναλλαγής. Αντίθετα η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, θα πρέπει να αποφεύγεται.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις