TopNews

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα γεμίζουν το καλάθι των καταναλωτών – Σε ποια κατηγορία συνεχίζονται οι αυξήσεις

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα γεμίζουν το καλάθι των καταναλωτών – Σε ποια κατηγορία συνεχίζονται οι αυξήσεις

Τα στοιχεία της Circana για το 7μηνο του 2024

Ενισχυμένες πωλήσεις σε όγκο κατέγραψαν και οι τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, κατά το πρώτο 7μηνο του 2024.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, συνολικά ο όγκος των πωλήσεων την περίοδο Ιανουάριος – Ιούλιος ήταν αυξημένος κατά 3% ενώ ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 6,83 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 2,8%.

Τη μεγαλύτερη άνοδο  παρουσίασαν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς (3,1%) με την αξία των πωλήσεων τους, μειωμένη κατά 0,3%. Από την άλλη πλευρά, η κατηγορία των τροφίμων εμφάνισε τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία (3,7%) με τον όγκο αντίστοιχα να αυξάνεται κατά 2,9%. Στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού, οι πωλήσεις σε αξία κατέγραψαν οριακή αύξηση 0,2% ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 2,2%.

Τα αλκοολούχα ποτά αποτελούν την υπο-κατηγορία με τη μεγαλύτερη άνοδο σε όγκο πωλήσεων, κατά 8,2% ενώ ακολούθησαν τα γαλακτοκομικά με 7,1% και τα αναψυκτικά με 5,8%. Κατά 4,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγείας και ομορφιάς και κατά 3,8% των κατεψυγμένων τροφίμων. Κατά 3,7% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των καθαριστικών για το σπίτι. Μείωση στον όγκο των πωλήσεων εμφάνισε μόνο η κατηγορία των σνακ, κατά 0,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν θέση στο καλάθι των καταναλωτών, κατέχοντας μερίδιο 26,8% επί των συνολικών πωλήσεων και παρουσιάζοντας ανάπτυξη της τάξεως του 5,2% έναντι 2,1% των επώνυμων. Η άνοδος αυτή, σε σχέση με πέρσι, «τροφοδοτείται» πάντως μόνο από την κατηγορία των τροφίμων καθώς στις υπόλοιπες δύο μεγάλες κατηγορίες, το μερίδιο της ιδιωτικής ετικέτας κινείται πτωτικά σε σχέση με το 7μηνο του 2023.

Η πορεία των τιμών

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, τα τρόφιμα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, αποτελούν και τη μοναδική κατηγορία από τις τρεις που σε ετήσια βάση εμφάνισε αύξηση στην τιμή ανά τεμάχιο, συγκεκριμένα κατά 0,8%. Αντίθετα, μείωση κατά 3,3% εμφάνισε η κατηγορία των προϊόντων υγείας και ομορφιάς και κατά 1,9% εκείνη των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού. Στο σύνολο των ταχυκίνητων αγαθών, οι τιμές εμφανίζονται οριακά μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 0,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις παρατηρούνται στα προϊόντα μαγειρικής, κατά 3,8% και στα σνακς κατά 3,4%. Αυξημένες τιμές εμφανίζουν και τα αναψυκτικά καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 1,6% και 15 αντίστοιχα. Από την άλλη πλευρά, τις μεγαλύτερες μειώσεις σε σχέση με πέρσι, εμφανίζουν τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,2%, τα γαλακτοκομικά κατά 3,4%, τα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού κατά 2,5% και τα καθαριστικά κατά 2,2%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu