Ποια μέτρα θα ληφθούν για να γίνουν οι προωθητικές ενέργειες πιο «καθαρές» και πιο αποτελεσματικές για τους καταναλωτές

Σημαντικές αλλαγές αναμένεται να γίνουν από τις αρχές του νέου χρόνου στις προσφορές και τις εκπτώσεις που γίνονται σε εκατοντάδες βασικά αγαθά από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές τους.

Στόχος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στο καθεστώς των προσφορών, να γίνεται ευκολότερα η σύγκριση από τους καταναλωτές και κυρίως να μειωθούν οι τιμές σε τρόφιμα και άλλα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης σε μόνιμη βάση.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας 

Πρόκειται για ένα σχέδιο που βρίσκεται στο τραπέζι των συζητήσεων του υπουργείου Ανάπτυξης εδώ και αρκετούς μήνες, με στόχο να προσαρμοσθεί και η ελληνική αγορά με τους κανόνες που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Με τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης επιδιώκεται να μπει φρένο σε κάποιες από τις προωθητικές ενέργειες που υπάρχουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ και οι οποίες μπερδεύουν τους καταναλωτές.

Επίσης, να μπει ένα τέλος στις «μόνιμες» και «ύποπτες» προσφορές οι οποίες κάποιες από αυτές δεν έχουν κάποιο ιδιαίτερο όφελος για τους καταναλωτές. Αυτό που επιδιώκεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι οι  προωθητικές ενέργειες να είναι «ειλικρινείς». Δηλαδή να είναι ξεκάθαρες και να μην παραπλανούν τους καταναλωτές.

Μέσω της νέας πρωτοβουλίας οι καταναλωτές δεν θα μπερδεύονται με τις εκατοντάδες προσφορές που γίνονται καθημερινά στα σούπερ μάρκετ, θα μπορούν να συγκρίνουν καλύτερα τις τιμές σε ομοειδή προϊόντα και δεν θα αναγκάζονται να στοκάρουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι καθημερινά οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με εκατοντάδες προσφορές σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, όπως για παράδειγμα σε ζυμαρικά, καφέδες και απορρυπαντικά.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα σε εγκυκλίους και αποφάσεις στις οποίες θα αποτυπώνεται το νέο τοπίο που θα διέπει τις προωθητικές ενέργειες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ πριν από λίγους μήνες συζητούνταν να μπουν περιορισμοί στον τρόπο που θα γίνονται οι προσφορές, τώρα αυτό που συζητείται είναι να υπάρξουν τα κατάλληλα εργαλεία προκειμένου οι προωθητικές ενέργειες να είναι απολύτως ξεκάθαρες στους καταναλωτές. Δηλαδή δεν πρόκειται να μπει ούτε «πλαφόν» στις εκπτώσεις σε ότι αφορά το ποσοστό της έκπτωσης ή τον αριθμό των προϊόντων που θα βρίσκονται κάθε ημέρα σε προσφορά. Τα σούπερ μάρκετ θα έχουν την υποχρέωση να επικοινωνούν με σαφή και ξεκάθαρα μηνύματα τις προωθητικές ενέργειες στους καταναλωτές.

Μειώσεις τιμών

Σε κάθε περίπτωση στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες να περάσουν απευθείας στις τιμές των προϊόντων, προκειμένου οι καταναλωτές να βρίσκουν τα προϊόντα της αρεσκείας τους, καθημερινά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές. Το πρώτο «δοκιμαστικό» βήμα έχει ήδη γίνει με την πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες από τα σούπερ μάρκετ και τους προμηθευτές για μόνιμες μειώσεις σε βασικά αγαθά σε ποσοστό τουλάχιστον 5% για και χρονικό διάστημα που θα ξεπερνάει τους 2 μήνες.  Στόχος της της νέας πρωτοβουλίας είναι να περνούν οι μειώσεις μόνιμα στα προϊόντα σε αντίθεση με τις προσφορές που κάθε σε αυτή την περίπτωση οι τιμές αλλάζουν σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που εύλογα αρκετοί καταναλωτές επισημαίνουν ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν για παράδειγμα σημαντικές εκπτώσεις όλον τον χρόνο στα απορρυπαντικά, με αποτέλεσμα πολλοί να πιστεύουν ότι πιθανόν κάποιες από αυτές τις προωθητικές ενέργειες να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επίσης, εάν οι βιομηχανίες τροφίμων και άλλων καταναλωτικών προϊόντων θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγάλες εκπτώσεις, θα μπορούν να το κάνουν κατευθείαν στην τιμή του προϊόντος. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 7 στα 10 προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι σε καθεστώς προωθητικής ενέργειας.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις