"Συστηματικές και ανήθικες στρατηγικές μάρκετινγκ που επηρεάζουν τις επιλογές των γονέων".

Περισσότεροι από τους μισούς γονείς και τις έγκυες γυναίκες (σε ποσοστό 51%), που ερωτήθηκαν για την νέα έκθεση του ΠΟΥ και της UNICEF για το μάρκετινγκ γάλακτος, αναφέρουν ότι έχουν στοχοποιηθεί σε μάρκετινγκ από εταιρείες παρασκευασμάτων γάλακτος, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου παραβιάζει τα διεθνή πρότυπα σχετικά με τις πρακτικές διατροφής των βρεφών.

Η έκθεση “Πώς η εμπορία του γάλακτος επηρεάζει τις αποφάσεις μας για τη διατροφή των βρεφών”, βασίζεται σε συνεντεύξεις με γονείς, έγκυες γυναίκες και εργαζόμενους στον τομέα της υγείας σε οκτώ χώρες. Αποκαλύπτει συστηματικές και ανήθικες στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία γάλακτος γάλακτος για να επηρεάσει τις αποφάσεις των γονέων για τη διατροφή των βρεφών.

Νέα έκθεση ΠΟΥ και UNICEF για το μάρκετινγκ γάλακτος: “Παραπλανητικές και ανήθικες στρατηγικές”

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι τεχνικές μάρκετινγκ του κλάδου περιλαμβάνουν άναρχη και επεμβατική διαδικτυακή στόχευση, χορηγούμενα δίκτυα παροχής συμβουλών και γραμμές βοήθειας, προσφορές και δώρα, και πρακτικές για να επηρεάσουν την εκπαίδευση και τις συστάσεις μεταξύ των εργαζομένων στον τομέα της υγείας. Τα μηνύματα που λαμβάνουν οι γονείς και οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας είναι συχνά παραπλανητικά, επιστημονικά αβάσιμα και παραβιάζουν τον Διεθνή Κώδικα Εμπορίας Υποκατάστατων Μητρικού γάλακτος  μια συμφωνία ορόσημο για τη δημόσια υγεία που εγκρίθηκε από την Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας το 1981 για την προστασία των μητέρων από επιθετικές ενέργειες και πρακτικές μάρκετινγκ από τη βιομηχανία παιδικών τροφών.

«Αυτή η έκθεση δείχνει πολύ ξεκάθαρα ότι η εμπορία παρασκευασμάτων γάλακτος παραμένει απαράδεκτα διάχυτη, παραπλανητική και επιθετική», δήλωσε ο Δρ. Tedros Adhanom Ghebreyesus, Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ. «Οι κανονισμοί για το εκμεταλλευτικό μάρκετινγκ πρέπει να εγκριθούν και να εφαρμοστούν επειγόντως για την προστασία της υγείας των παιδιών».

Unsplash

Πόσο συχνά πρέπει να καταναλώνουν γαλακτοκομικά τα παιδιά

«Τα ψευδή και παραπλανητικά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή με γάλα αποτελούν ουσιαστικό εμπόδιο για το θηλασμό, που γνωρίζουμε ότι είναι καλύτερο για τα μωρά και τις μητέρες», δήλωσε η Εκτελεστική Διευθύντρια της UNICEF, Κάθριν Ράσελ. «Χρειαζόμαστε ισχυρές πολιτικές, νομοθεσία και επενδύσεις στον θηλασμό για να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες προστατεύονται από ανήθικες πρακτικές μάρκετινγκ, και έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες και την υποστήριξη που χρειάζονται για να μεγαλώσουν τις οικογένειές τους».

Ωστόσο, η έκθεση περιγράφει λεπτομερώς πώς μια συνεχής ροή παραπλανητικών μηνυμάτων μάρκετινγκ ενισχύει τους μύθους σχετικά με το θηλασμό και το μητρικό γάλα και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των γυναικών στην ικανότητά τους να θηλάζουν με επιτυχία. Αυτοί οι μύθοι περιλαμβάνουν την αναγκαιότητα της φόρμουλας τις πρώτες ημέρες μετά τη γέννηση, την ανεπάρκεια του μητρικού γάλακτος για τη βρεφική διατροφή, ότι συγκεκριμένα συστατικά βρεφικής φόρμουλας έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ανάπτυξη ή το ανοσοποιητικό του παιδιού, την αντίληψη ότι η φόρμουλα κρατά τα βρέφη χορτάτα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ότι η ποιότητα του μητρικού γάλακτος μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, ο ΠΟΥ, η UNICEF και οι εταίροι καλούν τις κυβερνήσεις, τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και τη βιομηχανία βρεφικών τροφών να τερματίσουν την εκμεταλλευτική εμπορία γάλακτος γάλακτος και να εφαρμόσουν πλήρως και να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Κώδικα. Αυτό περιλαμβάνει:

  1. Θέσπιση, παρακολούθηση και επιβολή νόμων για την αποτροπή της προώθησης του γάλακτος φόρμουλας, σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης των ισχυρισμών διατροφής και υγείας που διατυπώνονται από τη βιομηχανία γάλακτος παρασκευασμάτων.
  2. Επένδυση σε πολιτικές και προγράμματα για την υποστήριξη του μητρικού θηλασμού, συμπεριλαμβανομένης της κατάλληλης γονικής άδειας μετ’ αποδοχών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας υποστήριξης του θηλασμού.
  3. Ζητώντας από τη βιομηχανία να δεσμευτεί δημόσια για την πλήρη συμμόρφωση με τον Κώδικα και μεταγενέστερα ψηφίσματα της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας παγκοσμίως.
  4. Απαγόρευση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας να δέχονται χορηγίες από εταιρείες που εμπορεύονται τρόφιμα για βρέφη και μικρά παιδιά για υποτροφίες, βραβεία, επιχορηγήσεις, συναντήσεις ή εκδηλώσεις.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις