Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ

Στα 12,237 δισ. ευρώ έφτασε το 2023 ο τζίρος της αγοράς των σούπερ μάρκετ, αυξημένος κατά 10,12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε για 35 συνολικά εταιρείες του κλάδου ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς σε πρόσφατη δημοσιογραφική ενημέρωση.

Τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων ήταν αυξημένα κατά 32,51% στα 220,497 εκατ. ευρώ, οι εμπορικές υποχρεώσεις ενισχύθηκαν κατά 4,98% στα 2,773 δι.σ ευρώ ενώ το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων αυξήθηκε κατά 6,33% στο 1,548 δισ. ευρώ.

Κατά την ίδια περίοδο, το καθαρό περιθώριο προ φόρων διαμορφώθηκε στο 1,8%, αυξημένο από το 1,47% του 2022 αλλά μειωμένο από το 2,22% του 2021.

Στην ίδια εκδήλωση το ΙΕΛΚΑ παρέθεσε στοιχεία σχετικά με το πώς διαμορφώνεται η μέση τελική τιμή των προϊόντων στα ράφια. Συγκεκριμένα  το 63,4% αποτελεί το κόστος αγορών, το 13,8% είναι το ΦΠΑ, το 10,1% το μισθολογικό κόστος, το 8,1% αφορά στα λοιπά λειτουργικά έξοδα, το 2% στο κόστος ενέργειας, , το 1,3% στα λοιπά έξοδα ενώ στο 1,3% διαμορφώνεται η κερδοφορία προ φόρων.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις