PL και προϊόντα σε προσφορά συνεχίζουν να «κερδίζουν» θέση στο καλάθι

Στο 10μηνο του έτους (Ιανουάριος – Οκτώβριος 2024) ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έφτασε 9,957 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 3,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό μήνα ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 3,7%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, μεσοσταθμικά οι τιμές στο 10μηνο του έτους παρουσιάζουν οριακή μείωση της τάξεως του 0,1%, με τα τρόφιμα να αποτελούν τη μοναδική κατηγορία στην οποία καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές ανά τεμάχιο (+0,8%) ενώ αντίθετα στα προϊόντα υγείας και ομορφιάς παρατηρείται μείωση κατά 3,7% και στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2,1%.
Στα τρόφιμα η αξία των  πωλήσεων αυξήθηκε κατά 4,5%, στα προϊόντα οικιακής φροντίδας 0,3% ενώ στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Παράλληλα ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 3,7% στα τρόφιμα, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 3,8% και στα προϊόντα για το σπίτι κατά 2,5%.

Στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων,  αύξηση στην αξία πωλήσεων καταγράφηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,9%), στα σνακ (3,6%), στα γαλακτοκομικά (4,6%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,8%), στα υλικά μαγειρικής (4,6%), στα μη αλκοολούχα ποτά (7,5%), στα αλκοολούχα ποτά (7,2%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (3,9%), στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,9%). Αντίθετα μείωση,  στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (-4,1%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (-0,7%).Αύξηση στον όγκο πωλήσεων εμφάνισαν όλες οι κατηγορίες. Οι μεγαλύτερες καταγράφηκαν σε αλκοολούχα ποτά (7,6%), στα γαλακτοκομικά (7,4%), μη αλκοολούχα ποτά (6%), κατεψυγμένα τρόφιμα (5,6%), προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής (5,1%), καθαριστικά σπιτιού (4%).

PL και προϊόντα σε προσφορά συνεχίζουν να «κερδίζουν» θέση στο καλάθι

Την ίδια στιγμή το μερίδιο των PL  διαμορφώθηκε στο 26,7% αυξημένο κατά 5,5%, παίρνοντας ώθηση από την κατηγορία των τροφίμων που κινείται ανοδικά συγκριτικά με πέρσι, σε αντίθεση με τις άλλες δύο κατηγορίες υποχωρεί.
Τέλος,  στο 25,6% διαμορφώνεται το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό κάποιας μορφής προωθητική ενέργεια, αυξημένο κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι. Το υψηλότερο ποσοστό (28,9%), καταγράφεται στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας ενώ ακολουθούν τα είδη για τη φροντίδα σπιτιού με 26,5% όπου παρατηρείται και η μεγαλύτερη ένταση προσφορών. (ο,8 ποσοστιαίες μονάδες). Στα τρόφιμα το ποσοστό των προϊόντων που πωλήθηκαν υπό προωθητική ενέργεια έφτασε το 25,6%

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις