Ποια έξοδα θα συνεχίσουν να κόβουν οι Έλληνες καταναλωτές
Μόλις σε πέντε κατηγορίες προϊόντων πρώτης ανάγκης το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους είναι κάτω από το 50%
Σημαντικές είναι οι αλλαγές που έχουν καταγραφεί σε σχέση με το παρελθόν, στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων των τελευταίων ετών.
Η έρευνα της EY, Future Consumer Index Ελλάδα 2024, σε σύγκριση με το 2022, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, τα ποσοστά των καταναλωτών που δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους έχουν αυξηθεί, ενώ αντίθετα έχουν περιοριστεί, τα αντίστοιχα όσων σκοπεύουν να τις αυξήσουν. Μάλιστα ενώ τα τελευταία δύο χρόνια στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων, η πλειονότητα των καταναλωτών δήλωνε ότι σκοπεύει να διατηρήσει το ίδιο επίπεδο δαπανών, φέτος, σε 19 από τις 24 κατηγορίες προϊόντων το ποσοστό όσων εκτιμούν ότι θα τις μειώσουν, υπερβαίνει το 50%.
Σε ό,τι αφορά το επόμενο τετράμηνο, το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει πως σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα σε αγορές ειδών πολυτελείας. Το 70% σκοπεύει να περικόψει τις δαπάνες για φαγητό απέξω/delivery ενώ το 63% τα δώρα για τρίτους και τις φιλανθρωπικές δωρεές.
Περισσότεροι από 6 στους 10 καταναλωτές σκοπεύουν επίσης να μειώσουν τις δαπάνες για εξοπλισμό άθλησης και άσκησης, στις συνδρομές σε γυμναστήρια και αθλητικές δραστηριότητες, στις ψυχαγωγικές δραστηριότητες εκτός σπιτιού, στα πρόχειρα γεύματα, γλυκά και αλμυρά σνακ αλλά και τις αγορές άλλων διαρκών αγαθών. Το 60% δηλώνει πως σχεδιάζει να ξοδεύει λιγότερα σε διακοπές/ταξίδια αναψυχής έναντι 9% που θα αυξήσει τις δαπάνες του. Περισσότεροι από τους μισούς (55%) σκοπεύουν να δαπανούν λιγότερα για ρούχα, παπούτσια καθώς και προϊόντα ομορφιάς/καλλυντικά.
Η τάση για τα προϊόντα πρώτης ανάγκης
Μόλις σε πέντε κατηγορίες προϊόντων πρώτης ανάγκης το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να μειώσουν τις δαπάνες τους είναι κάτω από το 50%: συσκευασμένο φαγητό (44%), κατεψυγμένα τρόφιμα (35%), είδη σπιτιού και οικιακής υγιεινής (31%), προϊόντα προσωπικής φροντίδας (27%), και φρέσκα τρόφιμα (26%). Την ίδια στιγμή σε τρεις από αυτές, καταγράφεται διψήφιο ποσοστό εκείνων που προτίθενται να αυξήσουν τις δαπάνες τους: στα φρέσκα τρόφιμα το 12%, στα κατεψυγμένα το 10% και στα είδη σπιτιού-οικιακής υγιεινής επίσης το 10% , σχεδιάζει να ξοδεύει περισσότερα.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις