Online σούπερ μάρκετ: Αύξηση 21% στον τζίρο το 2024 – Στα 278 εκατ. ευρώ
Η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει ωστόσο μόλις στο 3,1%
Ο online τζίρος στα σούπερ μάρκετ ανήλθε στα 278 εκατ. ευρώ το 2024, παρουσιάζοντας έναν εντυπωσιακό διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +21%, 5 φορές πιο υψηλό από τον αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης των φυσικών καταστημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Παρ’ όλα αυτά, αν και διαρκώς αυξανόμενη, η συνεισφορά των online πωλήσεων στον συνολικό τζίρο παραμένει χαμηλή, φτάνοντας στο 3,1% την περασμένη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά τα φυσικά καταστήματα, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +3,6% , με τις πληθωριστικές πιέσεις να υποχωρούν και την αυξημένη ζήτηση να αποτελεί τον σχεδόν αποκλειστικό μοχλό ανάπτυξης του κλάδου, οι συνολικές πωλήσεις του οποίου ανήλθαν στα 14,8 δισ. ευρώ
Επικεντρώνοντας την ανάλυση στα FMCGs και αποδομώντας τις τάσεις των μεγάλων υπέρ-κατηγοριών, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, η αύξηση του τζίρου για τα Τρόφιμα και Ποτά στο +4,7% οφείλονταν στην αυξημένη ζήτηση κατά κύριο λόγο, με την μεταβολή των τιμών να συνεισφέρει επίσης θετικά στην τάση αυτή. Στον αντίποδα, η πιο συγκρατημένη θετική τάση (+1,4%) των κατηγοριών, που αφορούν στην Προσωπική Φροντίδα & Υγιεινή, στο σύνολό τους, οφείλεται αποκλειστικά σε αυξημένη ζήτηση, ενώ οι κατηγορίες Φροντίδας του Νοικοκυριού παρουσίασαν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με το 2023, καθώς η αυξημένη ζήτηση αυτών, στο +2,6%, δεν ήταν ικανή να αντιστρέψει την έντονη αποπληθωριστική τάση τους (-3,8%).
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις