Πώς ο τουρισμός ενίσχυσε τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ
Ποιες περιοχές εμφάνισαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και ποια προϊόντα μπήκαν περισσότερο στο καλάθι
Με τον ελληνικό τουρισμό να καταρρίπτει ακόμη ένα ρεκόρ το 2024, στους «κερδισμένους» της χρόνιας ήταν και η εγχώρια αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων Circana για το 11μηνο του έτους, η Κρήτη ως κατεξοχήν τουριστική περιοχή εμφάνισε τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των υπόλοιπων της χώρας «τρέχοντας» με 5,8%. Ακολούθησε η βόρεια Ελλάδα με 4,6% και η Πελοπόννησος, περιοχή επίσης με έντονη τουριστική κίνηση, με 3,7%. Αθήνα και Θεσσαλονίκη παρουσιάζουν τα μικρότερα ποσοστά με άνοδο 2,4% και 3% ενώ 2,4% εμφανίζει η κεντρική Ελλάδα.
Παράλληλα, από τα προϊόντα που εμφάνισαν τη μεγαλύτερη αύξηση στον όγκο πωλήσεων, οι περισσότερες κατηγορίες σχετίζονται και με τις δαπάνες των τουριστών κατά την παραμονή τους στη χώρα μας. Σε μία χρονιά άλλωστε που η «κυρίαρχη» εικόνα ήταν ο περιορισμός των δαπανών στον κλάδο της εστίασης.
Οι τέσσερις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο 11μηνο του 2023, ήταν τα αλκοολούχα ποτά (+6,6), τα αναψυκτικά (5,4%) τα γαλακτοκομικά (+6,8%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5,4%.
Οι αυξημένες πωλήσεις σε επίπεδο ποσότητας, σε αλκοολούχα, μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερό) αλλά και κατεψυγμένα τρόφιμα, κατηγορίες που συνδέονται με την αυξημένη κατανάλωση εντός σπιτιού, επιβεβαιώνουν ουσιαστικά αυτό που παρατηρούσαν οι επαγγελματίες της εστίαση. Τους τουρίστες, δηλαδή, να αποφεύγουν τις εξόδους σε ταβέρνες και τα εστιατόρια κατά τη διάρκεια των διακοπών τους και να προτιμούν τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ, το μαγείρεμα στο κατάλυμα και την κατανάλωση ποτών στο δωμάτιο.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις