ByRaki flavor: Είσοδος στο Βέλγιο για την κρητική ρακή με τις καινοτόμες γεύσεις
Στο FoodLife μιλά ο Γιώργος Νικηφόρος για τις «αλχημείες» που έκανε με βάση το ελληνικό απόσταγμα κερδίζοντας τις εντυπώσεις μέχρι και των Αυστραλών κατοίκων.
Tης Κωνσταντίνας Χελιδώνη
Τη διεύρυνση του εξαγωγικού της αποτυπώματος επιδιώκει η ByRaki flavor, η καινοτόμα εταιρεία από την Κρήτη η οποία με έμπνευση από τα παραδοσιακά ηδύποτα και με βάση την κρητική ρακή δημιούργησε προϊόντα με 25 γεύσεις από πρώτες ύλες της ελληνικής υπαίθρου όπως είναι το ροδάκινο, η καραμέλα, το μύρτιλο, το καρπούζι, η φράουλα αλλά και η σοκολάτα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του FoodLife, επόμενος εξαγωγικός προορισμός της εταιρείας είναι το Βέλγιο μία αγορά που για τα στελέχη της εταιρείας θεωρείται αρκετά σημαντική, με τον στόχο να είναι όπως χαρακτηριστικά λένε τόσο η προώθηση του πλάνου ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της σε νέες αγορές, όσο και η διεύρυνση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Σήμερα, τα προϊόντα βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων της Γαλλίας, της Ολλανδίας, της Κύπρου αλλά και της Αυστραλίας. «Η Αυστραλία είναι μία αγορά με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης. Οι κάτοικοι εκεί προτιμούν την τσικουδιά, αλλά και τα προϊόντα με γεύσεις όπως είναι το ByRaki flavor 25% vol. alc. με σοκολάτα και καραμέλα» δηλώνει ο ιδρυτής της κρητικής εταιρείας, Γιώργος Νικηφόρος. Να σημειωθεί ότι τα προϊόντα της εταιρείας έχουν ενσωματωθεί στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Mediterranean Diet NET». Πρόκειται για ένα πρόγραμμα προώθησης της μεσογειακής διατροφής, με το ByRaki flavor να εντάσσεται στην ομάδα πριν από ένα χρόνο, έπειτα από έναν διαγωνισμό που υλοποίησε η Περιφέρεια Κρήτης.
Παράδοση και καινοτομία
Ο εμπλουτισμός αλκοολούχων ποτών εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια σε μία δυναμική τέχνη, η οποία εμπνέεται από τις νέες τάσεις και γεύσεις που κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά, ωστόσο στοχεύει στην ανάδειξη -με μία καινοτόμα προσέγγιση- των εθνικών παραδοσιακών προϊόντων. Μία παρόμοια περίπτωση είναι αυτή του νέου επιχειρηματία από την Κρήτη, με την ειδοποιό διαφορά των δικών του προϊόντων να έγκειται στη περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ, καθώς παρασκεύασε τρεις διαφορετικές σειρές ώστε να καλύψει την γευστική γκάμα του καταναλωτικού κοινού τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό. Η πρώτη περιλαμβάνει την κλασική τσικουδιά και το ρακόμελο με την περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ να φτάνει το 38%, ενώ η δεύτερη σειρά για την οποία μάλιστα η εταιρεία έχει διακριθεί, περιέχει ποτά με βάση την ρακή η οποία εμπλουτίζεται με την φράουλα, το κεράσι, το καρπούζι, το ροδάκινο, την κανέλα, την μέντα, το μύρτιλο, την καραμέλα και την σοκολάτα. «Η συγκεκριμένη σειρά, το 2016 πιστοποιήθηκε από τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας για την μοναδικότητα και την καινοτομία στην αγοράς της Ελλάδας λαμβάνοντας έτσι το δικαίωμα μονοπωλιακής εκμετάλλευσης της εφεύρεσης. Πρόκειται για πιο ελαφριά ποτά από την κλασική ρακή αφού η περιεκτικότητα τους σε αλκοόλ είναι στο 25%. Με αυτό τον τρόπο, ο καταναλωτής μπορεί να τα απολαύσει με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους σερβιρίσματος είτε σε κοκτέιλ, είτε σε χυμό κ.α.» περιγράφει ο επιχειρηματίας.
H τρίτη σειρά των προϊόντων της εταιρείας περιλαμβάνει ηδύποτα, δηλαδή τα παραδοσιακά λικέρ που στο ελληνικό τραπέζι σερβίρονταν ως απεριτίφ για πριν ή μετά το γεύμα. Στη κατηγορία αυτή, ο επιχειρηματίας έκανε τις δικές του αλχημείες «φτιάχνοντας» νέες γεύσεις όπως ρακή με μαστίχα, μανταρίνι, πορτοκάλι, ρόδι, τριαντάφυλλο, μπανάνα, καφές και περγαμόντο.
Στήριξη στους μικρούς παραγωγούς
Με σκοπό να ενισχύσει τον πρωτογενή τομέα, ο Γ. Νικηφόρος συνεργάζεται με παραγωγούς από την ελληνική ύπαιθρο λαμβάνοντας εξ ολοκλήρου τις πρώτες του ύλες από τους ίδιους. «Η μαστίχα που χρησιμοποιώ στα ποτά είναι από την Χίο, οι μπανάνες από το Άρβη Ηρακλείου, τα λεμόνια από τα Χανιά, το μύρτιλο από την Βόρεια Ελλάδα κ.α. Μέσα από την εταιρεία μου και την ενασχόλησή μου με τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών συνειδητοποίησα ακόμη περισσότερο ότι πρέπει να στεκόμαστε ουσιαστικά στο πλευρό των παραγωγών και να επιλέγουμε ποιοτικά προϊόντα τα οποία με τη σειρά τους θα αναδείξουν και τα δικά μας προϊόντα» καταλήγει ο επιχειρηματίας.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις