ΤΕΝΤΟΥΡΑ ΚΑΣΤΡΟ – Γ.Π. ΧΑΧΑΛΗΣ: Η παγκόσμια πατέντα των ελληνικών bitters με αρωματικά φυτά
Για την επέκταση της προϊοντικής γκάμας της εταιρείας μιλά στο FoodLife η Ελένη Χάχαλη
Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη
Δύο νέες γεύσεις έρχονται να προστεθούν στην ήδη καινοτόμα σειρά των ελληνικών bitters της ΤΕΝΤΟΥΡΑ ΚΑΣΤΡΟ – Γ.Π. Χάχαλης. Πρόκειται για τη μεσογειακή σειρά από αρωματικά φυτά στην οποία έχουν προστεθεί εδώ και λίγους μήνες, το bitter με βασιλικό και το bitter με αρμπαρόριζα. Η παραδοσιακή ποτοποιία, με όπλο το σήμα κατατεθέν ηδύποτο της Πάτρας αποφάσισε πριν να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία αλλά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της και να δημιουργήσει σύγχρονα προϊόντα με βάση την τεντούρα, ενώ παράλληλα προχώρησε και στην παραγωγή νέων αποσταγμάτων και αλκοολούχων ποτών.
Συνοδοιπόρος όπως χαρακτηριστικά λένε τα στελέχη της εταιρείας, στο ταξίδι αυτό είναι η επιστήμη καθώς οι ίδιοι πιστεύουν ότι μπορεί να εφαρμοστεί στα αλκοολούχα ποτά και με τις κατάλληλες προσμίξεις να αναδειχθούν τα ευεργετικά τους συστατικά. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε η εταιρεία με τη διαρκή συνεργασία που έχει τα τελευταία χρόνια τόσο με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, όσο και με το Πανεπιστήμιο Πατρών. «Ερευνήσαμε, αξιοποιήσαμε τις ευεργετικές ιδιότητες των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών της ελληνικής γης και δημιουργήσαμε νέα πικρά αλκοολούχα ποτά (από 100% φυσικά πικρά εκχυλίσματα), τα λεγόμενα bitters.
Η νέα μας σειρά, αλλά και η παλαιότερη, οι οποίες εμπεριέχουν τέτοιου είδους φυτά έχουν ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία και χρησιμοποιούνται ήδη από την εποχή του Ιπποκράτη. Η στενή συνεργασία με τα Πανεπιστήμια έχει ως στόχο να προσδώσει ένα μοναδικό χαρακτήρα στα προϊόντα από φυτά της ελληνικής γης, αλλά και υπεραξία που προκύπτει από την επιστημονική μελέτη των τελικών ειδών» δηλώνει στο FoodLife, η μία εκ των ιδιοκτητών της εταιρείας, Ελένη Χάχαλη. Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, τα πικρά αλκοολούχα ποτά διατίθενται στην αγορά είτε ως απεριτίφ, είτε ως χωνευτικά, αλλά και ως πρόσθετα σε cocktails, σε ροφήματα, στη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική.
Σημαντική εξωστρέφεια
Οι τέσσερις βασικές γεύσεις bitters της ποτοποιίας μαστίχα, θυμάρι, τεντούρα και περγαμόντο έχουν κερδίσει την ιαπωνική αγορά, η οποία όπως αναφέρει η επιχειρηματίας ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως για τις μεσογειακές γεύσεις. Μάλιστα, το σύνολο των προϊόντων της εταιρείας παρουσιάζει μία σημαντική εξωστρέφεια, καθώς εξάγονται τόσο στην Ευρώπη, την Αμερική αλλά και την Κίνα.
Παραδοσιακό ηδύποτο
Το πατρινό λικέρ που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα προϊόντα της επιχείρησης πλέον παρουσιάζεται σε πολλές παραλλαγές. Τεντούρα με βύσσινο, σιρόπι τεντούρας χωρίς αλκοόλ, ημίγλυκη αλλά και μαστίχα. «Η τεντούρα είναι λικέρ κυρίως από κανέλα και γαρίφαλο αλλά περιέχει μοσχοκάρυδο, εσπεριδοειδή και μαστίχα Χίου, ενώ αυτό που διακρίνει το δικό μας ηδύποτο είναι ότι παρασκευάζεται από 100% φυσικά εκχυλίσματα. Είναι γεγονός ότι υπήρχε στη Πάτρα από τον 15ο αιώνα, κυρίως το χρησιμοποιούσαν ως χωνευτικό, μέσα στο χρόνο όμως ξεχάστηκε και το 1999 θέλοντας να αναβιώσουμε το ξεχασμένο αλλά αγαπημένο λικέρ, του δώσαμε άλλη όψη και το επανασυστήσαμε στο καταναλωτικό κοινό» καταλήγει η Ελένη Χάχαλη.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις