Ακρίβεια: Ποια προϊόντα σταματούν να αγοράζουν οι καταναλωτές από τα ράφια

Κατακόρυφη πτώση και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ, οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ θα μειωθούν από 0,3% έως 2,6% με περιθώρια απόκλισης μία ποσοστιαία μονάδα, εξαιτίας των αυξημένων τιμών. Μάλιστα, με βάση τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στα σούπερ μάρκετ, η πορεία των πωλήσεών τους θα είναι πτωτική φέτος.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η μεγαλύτερη αρνητική τάση προβλέπεται φέτος για τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού με -3,1%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με -1,8% ενώ θετικά κινούνται τα τρόφιμα και ποτά στο όριο με 0,3%. Άλλωστε τα προϊόντα ατομικής φροντίδας και υγιεινής κατέγραψαν κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, ανατίμηση κατά 4,9%, τα τρόφιμα και ποτά κατά 4,1% και τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού κατά 3,9%, γεγονός που οδηγεί τους καταναλωτές να τα επιλέγουν σε μικρότερη συχνότητα.
H ΝielsenIQ βασίζει τη συγκεκριμένη πρόβλεψη σε ένα πρώτο σενάριο που λαμβάνει υπόψη του ως δεδομένο ότι το υπόλοιπο 2022 θα εξελιχθεί με ένα παρόμοιο μακροοικονομικό πλαίσιο σε σχέση με το υπάρχον και με έναν πληθωρισμό της τάξεως του 1,5% – 1,6% για το καλάθι των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), δηλαδή για τα προϊόντα που φεύγουν από τα ράφια πιο γρήγορα.
Αλλά με το δεύτερο πιο αρνητικό σενάριο της εταιρίας, προβλέπονται με εντονότερες πτωτικές τάσεις για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ της χώρας και την πτώση στο σύνολο των πωλήσεων FMCG να φτάνει ακόμα και το 2,6%.
Στο δεύτερο σενάριο η Nielsen βασίζει την πρόβλεψή της, σε πληθωρισμό που θα ανέλθει στα επίπεδα του 3%. Τη μεγαλύτερη πτώση εντός του 2022 αναμένεται ότι θα καταγράψουν τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού με 5,3%, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με 4% και τα τρόφιμα και ποτά με 2%.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις