7 στους 10 καταναλωτές έχουν κάνει περικοπές επειδή έχουν πραγματικό πρόβλημα

Ακρίβεια: Το γενικευμένο κλίμα ακρίβειας σε τρόφιμα και ενέργεια, έχει οδηγήσει τα περισσότερα νοικοκυριά σε απόγνωση και τους καταναλωτές σε περικοπές βασικών για τη διαβίωσή τους καταναλωτικών αγαθών.

Ακρίβεια: Το 73% των Ελλήνων έχει κάνει περικοπές στο σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που διενήργησε η Focus Bari, 7 στους 10 Έλληνες έχουν μειώσει δραματικά τις αγορές σε βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα, ο 75% έχει μειώσει την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το 73% στο σούπερ-μάρκετ, το 70% στα καύσιμα, το 69% στα τρόφιμα-ποτά, το 56% στην ένδυση-υπόδηση αλλά και στο πετρέλαιο θέρμανσης και το 51% έχει περιορίσει τις εξόδους εκτός σπιτιού. Η κύρια αιτία των περικοπών δεν είναι άλλη από τα ανεπαρκή εισοδήματα, τα οποία τις περισσότερες φορές δε φτάνουν ούτε για την κάλυψη στοιχειωδών βιοτικών αναγκών.

Τι ανησυχεί περισσότερο τους Έλληνες

Ο βασικότερος παράγοντας ανησυχίας αυτήν τη στιγμή περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο θέμα της κοινωνίας είναι για τον Έλληνα πολίτη η ακρίβεια στις τιμές, ακολουθεί η ενδοοικογενειακή βία και η κακοποίηση, ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι ελλείψεις σε βασικά αγαθά διατροφής και ο κορονοϊός.

ακρίβεια

unsplash

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι έχει ανέβει υπερβολικά η τιμή για 11 από τα 18 είδη αγαθών και υπηρεσιών που εξετάστηκαν. Υπερβολική ακρίβεια στις τιμές εντοπίζεται στο ρεύμα, στα καύσιμα, στο σούπερ-μάρκετ. Την ίδια στιγμή, 7 στους 10 από τους συμμετέχοντες στην έρευνα αναφέρουν ότι έχουν κάνει περικοπές στις αγορές τους επειδή έχουν πραγματικό πρόβλημα, ενώ 3 στους 10 από φόβο. Να σημειωθεί δε, ότι το σύνολο των καταναλωτών κατακλύζονται από απαισιοδοξία για την πορεία των τιμών καθώς και από άγχος για το πώς θα κατορθώσουν να ανταπεξέλθουν στο ολοένα αυξανόμενο κόστος διαβίωσης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις