Στόχος η συνύπαρξη online και φυσικών καταστημάτων

Οι διαρκείς αλλαγές και οι συνεχείς εξελίξεις στον κλάδο του εμπορίου φαίνεται ότι αναδιαμορφώνουν το τοπίο του λιανεμπορίου. Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες αλλά και οι μεταβολές στην παγκόσμια οικονομία δημιουργούν νέες τάσεις για το λιανεμπόριο το οποίο καλείται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Τις τάσεις αυτές παρουσίασε ο επίκουρος καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις στη Κύπρο και αναπληρωτής αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠE, Αντώνης Ζαΐρης, συμμετέχοντας στις εργασίες του διεθνούς συνεδρίου “Future of Retail 2022” που διοργάνωσε η ΕΣΕΕ.

  1. ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η πρώτη τάση αφορά στην ψηφιακή κοινωνία, με τον Α. Ζαΐρη να καθιστά επιτακτική ανάγκη τη μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή πραγματικότητα κι εποχή. Ο ίδιος δεν απέκλεισε στο μέλλον πολλές γνωστές «εμπορικές πιάτσες» να γίνουν ψηφιακές πλατφόρμες. Στόχος είναι οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου να καρπωθούν τα οφέλη του online shopping και των διαδικτυακών συναλλαγών,  χωρίς ωστόσο να παραγκωνιστεί ο ρόλος και η σημασία του φυσικού καταστήματος.

   2. ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Η δεύτερη τάση που επιδρά στο λιανεμπόριο είναι η αυξημένη κινητικότητα των πολιτών προς τα μεγάλα αστικά κέντρα (αστικοποίηση), γεγονός που οδηγεί σε επαναπροσδιορισμό του ρόλου των μικρών καταστημάτων του λιανικού εμπορίου, που είναι σημαντικό να βρουν ο χώρο τους στην αχανή αγορά των μεγαλουπόλεων.

       3. ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ

Η τρίτη τάση που φαίνεται ότι οδηγεί το λιανεμπόριο σε μετασχηματισμό είναι οι μεταβολές στις συνήθειες των καταναλωτών. Οι καιροί αλλάζουν και μαζί με αυτούς και οι επιλογές του αγοραστικού κοινού το οποίο σήμερα είναι πιο ενημερωμένο και  ευαισθητοποιημένο, υιοθετεί νέα πρότυπα και διαφορετικές συνήθειες, λαμβάνοντας για πρώτη φορά υπόψη έννοιες όπως η πράσινη ανάπτυξη, η οικολογία, τα vegan προϊόντα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις