Η καινοτόμα startup που κέρδισε μία θέση στο «top 10» των πιο πολλά υποσχόμενων ελληνικών startups για το 2022

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Με τα συστήματα της τεχνητής νοημοσύνης να κερδίζουν συνεχώς έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, οι  ελληνικές startups έχουν ξεκινήσει να αξιοποιούν τις εφαρμογές της τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας νέες προοπτικές στο εγχώριο επιχειρείν. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκαν και τρεις νέοι επιχειρηματίες, ο Κωνσταντίνος Δημητρός, η Αναστασία Γρίβα και ο Λέων Γαβαλάς οι οποίοι δημιούργησαν μία startup, την bespot μέσω της οποίας αναλύεται η ψυχολογία και οι προτιμήσεις των καταναλωτών. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, της εστίασης, του τουρισμού αλλά και δημόσιοι φορείς έχουν πλέον πρόσβαση σε αγοραστικά δεδομένα, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες του καταναλωτή και να αναπτυχθούν, την ίδια στιγμή που και ο καταναλωτής μπορεί μέσω της εφαρμογής να συμμετέχει στη διαμόρφωση της αγοραστικής του εμπειρίας. Μάλιστα, η καινοτόμα startup συμπεριλαμβάνεται στο «top 10» των πιο πολλά υποσχόμενων ελληνικών startups για το 2022, σύμφωνα με το Eu-startups.com, ένα site αποκλειστικά για νεοφυείς επιχειρήσεις στην Ευρώπη.

bespot

Λέων Γαβαλάς, bespot

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η καινοτόμα πλατφόρμα που αξιοποιεί τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη δραστηριοποιείται στον κλάδο του Location Intelligence. «Θέλουμε να στηρίξουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό του λιανεμπορίου. Έτσι, μέσα από προηγμένες location intelligence λύσεις μαθαίνουμε την κίνηση των καταναλωτών σε εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ κ.α. και αναλύουμε τα δεδομένα αγορών, κίνησης και αισθητήρων. Ωστόσο αυτό που μας διαφοροποιεί στην έρευνα αγοράς είναι το γεγονός ότι εξάγουμε στατιστικά σε πραγματικό χρόνο. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να αναπτυχθούν παρακολουθώντας τις επιδόσεις τους από τους ίδιους τους πελάτες τους. Με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μαθαίνουν και κατανοούν το πελατολόγιο τους ενώ οι καταναλωτές έχουν μέσω της εφαρμογής την δυνατότητα να εκφράσουν την άποψη τους για το κατάστημα που επισκέφθηκαν δίνοντας τους βήμα» δηλώνει στο FoodLife, ο co-Founder και General Manager της bespot, Λ. Γαβαλάς.

Πως λειτουργεί;

Η πλατφόρμα της bespot διαθέτει τρία διαφορετικά εργαλεία. Το ένα αφορά τα στατιστικά που διεξάγει η εταιρεία σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή το πώς κινείται ένας καταναλωτής εντός του καταστήματος, ποιες ώρες είναι οι πιο δημοφιλείς ή ακόμη και το ποια είναι τα προϊόντα που προτιμά. Στον εντοπισμό θέσης (SDK), δε, που χρησιμοποιούνται τεχνικές μηχανικής μάθησης για τον ακριβή προσδιορισμό των χρηστών σε εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον, η εταιρεία επιτυγχάνει ακρίβεια τοποθεσίας που αγγίζει το 100% για το εσωτερικό περιβάλλον καταλαμβάνοντας έτσι μία από τις πρώτες θέσεις της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το δεύτερο εργαλείο της εταιρείας περιλαμβάνει τα αγοραστικά δεδομένα. π.χ εάν μία επιχείρηση ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών, εάν έχει τοποθετημένα σωστά τα προϊόντα του κ.α.. Με αυτό τον τρόπο βρίσκονται πολύ εύκολα και οι λύσεις στα προβλήματα που μπορεί να είχε το εκάστοτε κατάστημα ως προς την ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων του. Και το τρίτο εργαλείο αφορά σε μια εφαρμογή επιβράβευσης που διαθέτει η bespot για τον καταναλωτή η οποία είναι διαθέσιμη και για τα κινητά τηλέφωνα. Συγκεκριμένα, ο καταναλωτής μπορεί να μπει στην εφαρμογή και να γράψει την γνώμη του για το κατάστημα που επισκέφθηκε. Με αυτό τον τρόπο συλλέγονται πληροφορίες των επισκεπτών και αντί για ένα ερωτηματολόγιο υπάρχει ένα άμεσο feedback από τους ίδιους. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή, οι καταναλωτές με τη σειρά τους επωφελούνται από τις ανταμοιβές που λαμβάνουν κατά τις επισκέψεις τους σε διάφορα σούπερ μάρκετ, καφετέριες, καταστήματα κ.α.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις