Shrinkflation: Οι εταιρείες συρρικνώνουν τις συσκευασίες και διατηρούν τις τιμές ίδιες
Οι κατασκευαστές προσπαθούν με λιγότερο προϊόν να αντιμετωπίσουν τις πληθωριστικές πιέσεις
Μια νέα μέθοδος παραγωγής έχει αρχίσει να διαδίδεται μεταξύ των εταιρειών λόγω του πληθωρισμού. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις τροφίμων μικραίνουν “αθόρυβα” τις συσκευασίες τους διατηρώντας την τιμή τους ίδια! Η σμίκρυνση των συσκευασιών είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που ονομάζεται shrinkflation και όπως όλα δείχνουν, δυστυχώς, ήρθε για να μείνει.
Η σμίκρυνση των συσκευασιών ως “απάντηση” των κατασκευαστών στην ακρίβεια
Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, ένα μικρό κουτί Kleenex έχει τώρα 60 χαρτομάντιλα ενώ πριν λίγους μήνες είχε 65. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Nestle μετέτρεψε τα κουτιά καφέ Nescafe Azera Americano από 100 γραμμάρια σε 90 γραμμάρια. Στην Ινδία, ένα σαπούνι πιάτων Vim έχει συρρικνωθεί από 155 γραμμάρια σε 135 γραμμάρια.
Το shrinkflation δεν είναι μια νέα “τάση”, λένε οι οικονομολόγοι. Οι εταιρείες συνηθίζουν να υιοθετούν τέτοιου είδους πρακτικές σε συνθήκες υψηλού πληθωρισμού προκειμένου να καταφέρουν να επιβιώσουν μέσα στα συνεχώς αυξανόμενα έξοδά τους. Πρόκειται για μια μέθοδο που ξεγελά εύκολα τους καταναλωτές καθώς μια αλλαγή στην τιμή γίνεται αμέσως αντιληπτή ενώ το καθαρό βάρος είναι μια λεπτομέρεια που σπάνια προσέχουν οι περισσότεροι.
Επίσης, οι εταιρείες χρησιμοποιούν κι άλλα κόλπα για να τραβήξουν την προσοχή μακριά από τη μείωση του μεγέθους, όπως το να βάζουν σε μικρότερες συσκευασίες φωτεινές νέες ετικέτες που τραβούν τα βλέμματα των αγοραστών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο παγκόσμιος πληθωρισμός τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 7% τον Μάιο, ρυθμός που πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την S&P Global.
Με πληροφορίες από το nrp.org
Διαβάστε επίσης: Ισπανία: Πρόστιμα σε σούπερ μάρκετ για να μειωθεί η σπατάλη τροφίμων
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις