Γιατί το social commerce είναι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών
Ισχυρό "όπλο" για τις εμπορικές επιχειρήσεις
Τα social media αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας. Σήμερα, όχι μόνο μιλάμε και αλληλοεπιδρούμε μέσω των social media αλλά και ψωνίζουμε. Πρόκειται για το λεγόμενο social commerce το οποίο έχει αρχίσει να κερδίζει όλο και περισσότερους Έλληνες. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της PayPal, το τελευταίο εξάμηνο τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες (54%) έχουν πραγματοποιήσει μία αγορά μέσω των social media.
Ταυτόχρονα, και οι ίδιοι έμποροι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στους 3 (65%) Ευρωπαίους που δραστηριοποιούνται στο e-commerce χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους, συμπεριλαμβανομένου του 66% των ελληνικών επιχειρήσεων λιανεμπορίου, αφουγκραζόμενοι τις συναρπαστικές τάσεις της εποχής.
Οι προοπτικές του Social Commerce
Βάσει της έρευνας ‘PayPal Ecommerce Index 2022’, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Τα στατιστικά αυτά περιλαμβάνουν το 54% των Ελλήνων, το οποίο είναι μάλιστα το υψηλότερο ποσοστό σε ευρωπαϊκό έδαφος, με 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου (43%).
Αλλά και ο εμπορικός κόσμος τόσο της Ευρώπης όσο και της Ελλάδας έχει αντιληφθεί την δυναμική του “κοινωνικού εμπορίου” και έχει ξεκινήσει να επενδύει σε αυτό. Συγκεκριμένα, το 65% των Ευρωπαίων πωλητών έχει υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές και διαθέτει επί του παρόντος προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των social media, συμπεριλαμβανομένου του 66% των εμπόρων λιανικής και στην Ελλάδα.
Παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των ΜΚΔ.
Η Ιρλανδία αποτελεί κορυφαίο παράδειγμα με ποσοστό΄30%, ενώ οι έμποροι στην Ολλανδία, το Ισραήλ και την Πολωνία ακολουθούν κατά πόδας και έχουν πραγματοποιήσει κατά τι λιγότερες πωλήσεις στα κανάλια αυτά, με ποσοστό περίπου 29%. Οι Έλληνες έμποροι είναι ελαφρώς κάτω από τον μέσο όρο, με το 25% των πωλήσεων να γίνεται μέσω των social media στην εγχώρια αγορά, ενώ ανάλογα ποσοστά σημειώνονται στη Σουηδία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Διαβάστε επίσης: PayPal: To ECO shopping η απόλυτη τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις