Ηλεκτρονικό εμπόριο: Το δυνατό “όπλο” του λιανεμπορίου η ανάλυση δεδομένων
Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής είναι η ανάλυση δεδομένων
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής, η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου πρόκειται να ξεπεράσει τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια φέτος και να αυξηθεί σε πάνω από 7 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς εργαλείων ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης που συμβάλλουν στην εξέλιξη του λιανεμπορίου και στην περαιτέρω ανάπτυξή του. Το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντικό σύμμαχο για το λιανεμπόριο και αρωγό για να επιτυγχάνεται αύξηση των πωλήσεων.
Ηλεκτρονικό εμπόριο-ανάλυση δεδομένων: Χαρτογραφούνται οι ανάγκες των καταναλωτών
Δεν αρκεί, όμως, πλέον για τις εταιρείες να έχουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι εταιρείες που θέλουν να πετύχουν στην ψηφιακή εποχή πρέπει να έχουν βαθιά κατανόηση των αναγκών και της αγοραστικής συμπεριφοράς των πελατών τους. Περισσότεροι έμποροι λιανικής στρέφονται στην ανάλυση δεδομένων για να καταλάβουν πώς να διευθύνουν τις διαδικτυακές επιχειρήσεις. Η πραγματικότητα της κατάστασης είναι ότι οι περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου δεν έχουν πλήρη ορατότητα του τι συμβαίνει με κάθε πτυχή των πωλήσεών τους. Στην πραγματικότητα, είναι πολύ πιο εύκολο για τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν πελάτες εφ’ όρου ζωής από την πρώτη τους συναλλαγή από ό,τι θα πίστευαν οι περισσότεροι.
Η συμπεριφορά των πελατών μπορεί να παρακολουθηθεί σε άλλες πλατφόρμες, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, για να δούμε τι είναι πιο διατεθειμένοι να αγοράσουν. Το αρχικό στοιχείο της χρήσης αναλύσεων δεδομένων ηλεκτρονικού εμπορίου για την επίτευξη αποτελεσμάτων που βασίζονται σε λύσεις είναι το μάρκετινγκ. Η παρακολούθηση δεδομένων μάρκετινγκ είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να καταλάβετε πώς ψωνίζουν οι καταναλωτές. Εάν κάνουν κλικ σε μια διαφήμιση σε έναν ιστότοπο για να αγοράσουν κάτι, αυτά είναι εύκολα ανιχνεύσιμα δεδομένα που μπορούν να υποδείξουν στους χρήστες τι είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν οι καταναλωτές.
Στο παρελθόν, οι εταιρείες παραμέλησαν ορισμένες πτυχές λειτουργίας των συστημάτων τους, όπως οι αλυσίδες εφοδιασμού και η αποτελεσματικότητα της αποθήκης. Τώρα, συλλέγονται περισσότερα δεδομένα από αυτές τις λειτουργίες για να δούμε πώς επηρεάζουν τη διατήρηση και προσέλκυση των πελατών. Μία από τις πιο κοινές προσεγγίσεις για τη χρήση δεδομένων ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορούν να ακολουθήσουν οι έμποροι λιανικής είναι η μέτρηση των σημείων αναφοράς από έτος σε έτος. Τα Analytics για τους τομείς στους οποίους οι εταιρείες είχαν καλύτερη απόδοση, μπορούν να βοηθήσουν να καταλάβουν πού πρέπει να βελτιωθούν προκειμένου να επιταχύνουν τα έσοδα. Οι εταιρείες μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν δεδομένα για να λαμβάνουν επιχειρηματικές αποφάσεις με βάση την πρόβλεψη των αποτελεσμάτων. Το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής είναι η ανάλυση δεδομένων. Οι εποχές των εταιρειών που απλώς ελπίζουν να δημιουργήσουν ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου και ακολουθούσαν μια προσέγγιση «αν το φτιάξεις, θα έρθουν» στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο έχουν τελειώσει. Η ανάλυση δεδομένων είναι το εργαλείο που οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο μπορούν να αξιοποιήσουν προκειμένου να διατηρήσουν και να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις