Ηλεκτρονικός τουρισμός και ψηφιακό εμπόριο
Στα τέλη του 2022 εκτιμάται ότι οι Έλληνες e-shopers θα φτάνουν το 71%
Συνεχώς ανοδική είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών να επιλέγουν το ψηφιακό εμπόριο για τις αγορές τους. Μπορεί οι ηλεκτρονικές αγορές να μην αποτελούν καθημερινότητα για το σύνολο των πολιτών, ωστόσο η πλειοψηφία αυτών δείχνει να εμπιστεύεται τα eshops και να επενδύει στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στα τέλη του 2022 εκτιμάται ότι το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου στην Ελλάδα, που είναι και e-shoppers, θα φτάσει το 71%. Το 2021 το αντίστοιχο ποσοστό κινούνταν στο 69%.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ο μέσος όρος των Ευρωπαίων χρηστών του Διαδικτύου, που είναι και e-shoppers αναμένεται να φτάσει φέτος το 75% από 72% το 2021.
Ψηφιακό εμπόριο: Η άρση των lockdown δεν εμπόδισε την άνθιση του
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2022, που δημοσιοποίησαν από κοινού ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το E-commerce Europe και το EuroCommerce, το 2021 το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 13% στα €718 δισ.
Ο ρυθμός ανάπτυξης παρέμεινε σταθερός, αν και αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το 2020. Τα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών του B2C για το 2021 δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αυξάνεται, παρά την άρση των lockdown και τη δυνατότητα των καταναλωτών να επισκέπτονται ξανά φυσικά καταστήματα.
Πώς επέδρασε η πανδημία
Η έκθεση εξηγεί ότι μετά την κορύφωση της πανδημίας COVID-19, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εδραιωθεί ακόμη πιο σταθερά στην οικονομία και την κοινωνία. Συνολικά, μπορούν να εντοπιστούν δύο τάσεις.
Αφενός, η εξομάλυνση και η σταθεροποίηση των πωλήσεων σε σύγκριση με το εξαιρετικό προηγούμενο έτος: το ηλεκτρονικό εμπόριο συνέχισε να αυξάνεται το 2021 και προβλέπεται επίσης να το πράξει το 2022, με την ανάπτυξη να σταθεροποιείται με αργούς ρυθμούς.
Ανθεκτικός και απαραίτητος ο τομέας του ψηφιακού εμπορίου
Από την άλλη, η έκθεση επισημαίνει ότι οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους. Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι διαταραγμένες παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και ένα γενικό αίσθημα αβεβαιότητας, επαναφέρουν τα στοιχεία ανάπτυξης στα προ πανδημίας επίπεδα.
Ωστόσο, το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου βιώνουν μόνο μια μικρή πτώση μέχρι στιγμής δείχνει ότι ο τομέας του ψηφιακού εμπορίου έχει καταστεί απαραίτητος και πολύ ανθεκτικός.
Επιπλέον, ο κλάδος των διαδικτυακών υπηρεσιών, όπως ο ηλεκτρονικός τουρισμός, οι εκδηλώσεις και τα εισιτήρια, γνώρισε σταθερή ανάκαμψη κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις