Πώς οι διαδικτυακές αγορές επαναπροσδιορίζουν τους κανόνες στο λιανεμπόριο
Φανερά επηρεασμένα τα φυσικά καταστήματα από την εκτόξευση της δημοτικότητας των e-shops
Χάρη στις ηλεκτρονικές αγορές, μπορείτε να βρείτε τα αγαπημένα σας παπούτσια ή ρούχα σε μια εφαρμογή αγορών σε μια στιγμή ή λίγα λεπτά αντί να περιμένετε μέρες για αυτά στο τοπικό σας κατάστημα. Αποδεικνύει πόσο γρήγορα έχουν προχωρήσει τόσο η τεχνολογία όσο και οι άνθρωποι με την πάροδο του χρόνου. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έκανε πιο βολικό και ξεκούραστο για τους καταναλωτές το να κάνουν μια παραγγελία με ένα απλό πάτημα του δακτύλου. Η βιομηχανία της μόδας έχει κάνει μια τεράστια στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές, κάνοντας τα προϊόντα της πιο προσιτά σε πολλούς ανθρώπους. Οι πολυάριθμες ευκαιρίες που τροφοδοτούν αυτήν την ανάπτυξη περιλαμβάνουν την επέκταση του διεθνούς εμπορίου, την αύξηση της διείσδυσης των smartphone και φαίνεται να αλλάζουν τους κανόνες στο λιανεμπόριο
Επιπτώσεις στα φυσικά καταστήματα
Δεδομένου ότι η δημοτικότητα των διαδικτυακών καταστημάτων μόδας έχει αυξηθεί, έχει επηρεάσει τις πωλήσεις των φυσικών καταστημάτων. Οι άνθρωποι προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές επειδή είναι χωρίς άγχος, φθηνότερες πολλές φορές και έχουν περισσότερες επιλογές. Λόγω του COVID, οι άνθρωποι προσπαθούν να αποφύγουν την ανθρώπινη επαφή. Πολλά φυσικά καταστήματα έχουν επίσης επενδύσει σε online shops, βελτιώνοντας τις πωλήσεις και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους.
Ηλεκτρονικές αγορές και λιανεμπόριο: Ο αντίκτυπος του COVID
Το ξέσπασμα του κορωνοϊού ανέτρεψε πλήρως τις προβλέψεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας των τελευταίων ετών. Τον Μάρτιο του 2020, με τα lockdown να εφαρμόζονται διεθνώς, το 27 τοις εκατό των αγοραστών στις ΗΠΑ δήλωσαν ότι σκόπευαν να ξοδέψουν «ελαφρώς» ή «πολύ» λιγότερα σε είδη πολυτελείας και μόδας από όσα είχαν προβλέψει. Ωστόσο, μια αύξηση 32-34 τοις εκατό στην ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) καταγράφηκε από εταιρείες όπως η Zalando κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Η Shein, μια μάρκα γρήγορης μόδας, διπλασιάστηκε στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη διαδικτυακή μονάδα λιανικής πώλησης ενδυμάτων στον κόσμο.
Παρόμοια δείγματα ανάπτυξης θα υπάρξουν στην αγορά σαλονιών και ενδυμάτων ύπνου, η οποία αναμένεται να αυξηθεί κατά 19,5 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2020 έως το 2024. Οι εταιρείες μόδας με επίκεντρο τον αθλητισμό με διαδικτυακή παρουσία, όπως η Nike, γνώρισαν εκπληκτική ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.
Μια περιβαλλοντική διαδρομή προς το D2C
Το Direct-to-consumer, ή D2C, είναι ένα γρήγορο μοντέλο λιανικής όπου οι μάρκες πωλούν εμπορεύματα απευθείας στους καταναλωτές μέσω μιας ηλεκτρονικής βιτρίνας χωρίς να εμπλέκονται μεσάζοντες, όπως χονδρέμποροι ή διανομείς.
Καθώς η βιομηχανία της μόδας επεκτείνεται, θα υπάρχει μεγαλύτερη χρήση διαδικτυακών πλατφορμών, δημιουργώντας πολλά μειονεκτήματα ή πλεονεκτήματα στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, ακόμη και για εκείνους που δεν είναι πρόθυμοι να απομακρυνθούν από τους παραδοσιακούς τρόπους. Αυτό ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις μόδας να μετακινηθούν στο διαδίκτυο και να διευρύνουν τις συλλογές τους, προσελκύοντας καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. Στο μέλλον τα περισσότερα φυσικά καταστήματα θα έχουν επίσης ιστοσελίδες, δημιουργώντας μια πιο ολοκληρωμένη γκάμα πιθανών αγοραστών. Οι καταναλωτές αποφεύγουν από την εποχή της πανδημίας και εξής να περιηγηθούν στην περιοχή τους αναζητώντας ακόμη και τα απαραίτητα. Οι διαδικτυακές αγορές έχουν κάνει τη συνήθεια της βόλτας στα μαγαζιά μη απαραίτητη.
Συμπερασματικά, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει τις σταθερές συνήθειες των καταναλωτών όπως αυτές διαμορφώθηκαν μετά την πανδημία, με την πλειονότητα να έχει προσαρμοστεί ευχάριστα και ικανοποιητικά στην πρακτική των διαδικτυακών αγορών. Οι ηλεκτρονικές αγορές, έχουν γίνει η μόνιμη συνήθεια, δημιουργώντας αλλαγές στο παραδοσιακό λιανεμπόριο, όπως το γνωρίζαμε.
Διαβάστε περισσότερα: Online σούπερ μάρκετ: Γιατί τα προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές;
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις