Στροφή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στα marketplace
Το 2022 παρατηρείται αύξηση 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ
Η άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου την τελευταία 2ετία είναι γεγονός. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις και φυσικά καταστήματα τολμούν να δραστηριοποιηθούν και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δημιουργώντας online καταστήματα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, προκειμένου καταφέρουν να επιβιώσουν μέσα στο γενικότερο κλίμα ανταγωνισμού, φαίνεται ότι στρέφονται μαζικά στα marketplace.
Όπως έδειξε η έρευνα «Η ψηφιακή ετοιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα» που πραγματοποίησαν η Cosmote σε συνεργασία με το ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, το 24% των ΜμΕ διαθέτει σήμερα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Το παραπάνω ποσοστό είναι αυξημένο κατά 40% σε σχέση με το 2020 και αποδεικνύει ότι ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων αναζήτησε νέες διόδους για να διοχετεύσει τα εμπορεύματά του μέσα στην πανδμία. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι πλέον σχεδόν ένας στους τρεις που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις το κάνει μέσω ενός marketplace. Πρόκειται για ένα κανάλι σχετικά πρόσφατο που είχε ξεκινήσει από την Skroutz στη χώρα μας και πλέον έχει ανοίξει σε διάφορες μορφές. Πέρα από τις άλλες παρεμφερείς πλατφόρμες που έχουν ανοίξει στη συγκεκριμένη αγορά όπως είναι το Public, το you και το shopflix δυναμικά στην συγκεκριμένη αγορά έχουν μπει και οι εταιρείες efood και wolt που έχουν επεκταθεί πέρα από τη διανομή φαγητού. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους διεθνείς παίκτες όπως το amazon, το ebay ή το alibaba που απευθύνονται κυρίως σε αυτούς που θέλουν ανοιχθούν στις διεθνείς αγορές.
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Τα οφέλη από τη συμμετοχή στα marketplace
Η παρουσία σε ένα «ψηφιακό εμπορικό κέντρο», όπως είναι τα marketplace, μπορεί να έχει κάποια συνδρομητικά κόστη και προμήθειες όμως δίνει τη δυνατότητα σε μία μικρή επιχείρηση να πραγματοποιεί πωλήσεις από την επόμενη ημέρα που θα βρεθεί στον «αέρα» όταν το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να χτίσει τη φήμη του και την πελατεία του σε βάθος χρόνου. Αυτός είναι και ο λόγος που όλο και περισσότερες μικρές και μικρομεσαίες εταιρείες εντάσσονται κάτω από την ομπρέλα ενός marketplace.
Το 2022 παρατηρείται αύξηση 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ σε σχέση με το 2020. Ο Μ.Ο. των εταιρειών με βάση τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας είναι σήμερα στο 4,49/10, ενώ το 2020 κυμαινόταν στο 4,06/10. Οι εταιρείες κατατάσσονται στον δείκτη, σύμφωνα με τη χρήση των 10 ψηφιακών τεχνολογιών που αξιοποιούν, σε πέντε εξελικτικά στάδια: 1-2 στοιχειώδες στάδιο (Elementary), 3-4 βασικό (Basic), 5-6 μεσαίο (Medium), 7-9 προχωρημένο (Advanced), 10 ιδεατό (Ideal). Σύμφωνα με την έρευνα καταγράφεται και αύξηση των εταιρειών που συγκαταλέγονται στο προχωρημένο στάδιο (Advanced). Πιο συγκεκριμένα 1 στις 5 ΜμΕ βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια (Elementary, Basic).
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρονικό εμπόριο: Τι προτιμούν να αγοράζουν οι Έλληνες online
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις