Τι είναι το C-commerce που ήρθε για να κατακτήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ποια εργαλεία χρησιμοποιεί αυτή η νέα μορφή διαδικτυακών αγορών
Το ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει εδώ και 40 χρόνια, με τον Άγγλο εφευρέτη και επιχειρηματία Michael Aldrich να εφευρίσκει τις ηλεκτρονικές αγορές το 1979. Ένας νεότερος όρος που σχετίζεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το c-commerce, που σημαίνει συνομιλητικό εμπόριο. Το C-commerce γίνεται όλο και πιο δημοφιλές τώρα που οι περισσότεροι άνθρωποι φέρουν προσωπικές συσκευές επικοινωνίας, όπως smartphone. Τι είναι όμως το C-commerce;
Το Conversational Commerce αναφέρεται σε επιχειρήσεις που αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους μέσω μηνυμάτων, συνομιλίας και άλλων εφαρμογών τεχνολογίας φωνής. Εάν το ηλεκτρονικό εμπόριο σχετίζεται γενικά με αγορές μέσω Διαδικτύου, το c-commerce σχετίζεται με αγορές μέσω εφαρμογών τύπου ανταλλαγής μηνυμάτων.
Το πρώτο άτομο που έκανε δημοφιλή τον όρο “συνομιλητικό εμπόριο” ήταν ο Chris Messina της Uber το 2015. Παρατήρησε μια αυξανόμενη τάση σε αυτούς τους τύπους δραστηριοτήτων, σε εφαρμογές και εργαλεία όπως το Facebook, το WhatsApp, το Apple Siri και το Amazon Echo.
Το κοινό χαρακτηριστικό αυτών των τύπων εφαρμογών είναι ότι οι χρήστες επικοινωνούν με εταιρείες σε πραγματικό χρόνο μέσω καναλιών ανταλλαγής μηνυμάτων και φωνής. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις εφαρμογές για να μιλήσουν με εκπροσώπους εταιρειών ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, με έξυπνα ρομπότ που αντιπροσωπεύουν μια εταιρεία. Ως αποτέλεσμα, οι δυνητικοί και οι υπάρχοντες πελάτες μπορούν να μιλήσουν με την υποστήριξη πελατών, να κάνουν ερωτήσεις, να λάβουν εξατομικευμένες προτάσεις, να βρουν κριτικές και τελικά να κάνουν αγορές χωρίς να φύγουν από τον καναπέ ή το γραφείο τους.
Το Facebook διεξήγαγε μια έρευνα το 2019 (προ της πανδημίας) η οποία έδειξε ότι τόσο το ηλεκτρονικό εμπόριο όσο και το συνομιλιακό εμπόριο είχαν ήδη γίνει δημοφιλή, πριν η επιβολή lockdown λόγω του COVID-19 τους δώσει μια περαιτέρω ώθηση. Διαπίστωσαν ότι το 58% των ανθρώπων που ερωτήθηκαν παγκοσμίως λαμβάνουν υπόψιν την ευκολία μαζί με την τιμή όταν αποφασίζουν πού να ψωνίσουν.
Είδη συνομιλιακού εμπορίου
Live chat
Θα παρατηρήσετε συχνά ένα κουμπί ζωντανής συνομιλίας, συνήθως στην κάτω δεξιά γωνία, σε ιστότοπους, ιδιαίτερα σε αυτούς που πωλούν πράγματα μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι πιθανοί πελάτες μπορούν να κάνουν σχετικές ερωτήσεις και η απάντηση δεν απαιτεί πολύ χρόνο από το προσωπικό. Επιπλέον, η ζωντανή συνομιλία επιτρέπει στον εργαζόμενο να πραγματοποιεί πολλές ταυτόχρονες συνομιλίες χωρίς κανείς να αισθάνεται ότι παραμελείται.
Chatbots
Τα chatbots είναι παρόμοια με τη ζωντανή συνομιλία, με τη διαφορά ότι χρησιμοποιείτε την τεχνολογία για να κάνετε μεγάλο μέρος της δουλειάς σας. Τα Chatbots είναι λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις κειμένου.
Εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων
Oι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το WhatsApp και το Facebook Messenger είναι συνηθισμένες και ευρέως διαδεδομένες στις μέρες μας. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για την ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων ή για να συμμετάσχετε σε ιδιωτικές συνομιλίες με εταιρείες. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν πλέον αυτές τις εφαρμογές κυρίως για εξυπηρέτηση πελατών.
Voice assistants
Οι voice assistants έχουν αυξηθεί σημαντικά σε δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια. Τώρα, το 58% των καταναλωτών χρησιμοποιεί φωνητική αναζήτηση για να βρει μια τοπική επιχείρηση στο διαδίκτυο. Οι αγορές μέσω φωνής προβλέπεται να εκτιναχθούν στα 40 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2023. Ορισμένες συσκευές μπορούν ακόμη και να αναγνωρίσουν τη φωνή ενός χρήστη. Αυτό δίνει ευκαιρίες για εξατομίκευση του μάρκετινγκ με υπερ-στόχευση.
Διαβάστε επίσης: Πώς το Q-Commerce γίνεται ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου;
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις