Ποια βασικά είδη πρώτης ανάγκης έχουν "κόψει"

Η ενεργειακή κρίση αποτελεί την βασική ανησυχία για το 45% των ερωτηθέντων της έρευνας της Focus Bari για την ακρίβεια ενώ το 47% φοβάται πως μελλοντικά θα έρθουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις στο ρεύμα. Ταυτόχρονα, αναφορικά με τις μελλοντικές τους ανησυχίες, το 43% φοβάται ότι θα έρθουν ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης

Επιπλέον, από τις 18 κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που χρησιμοποιούν καθημερινά τα νοικοκυριά και οι καταναλωτές, οι συμμετέχοντες στην έρευνα θεωρούν ότι για τις 12 από αυτές οι τιμές έχουν αυξηθεί υπερβολικά. Στα προϊόντα που οι Έλληνες θεωρούν ότι έχουν αυξηθεί υπερβολικά είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, τα καύσιμα του αυτοκινήτου, το πετρέλαιο θέρμανσης, το φυσικό αέριο, το σούπερ μάρκετ, τα τρόφιμα και ποτά, τα ταξίδια και οι διακοπές, η διασκέδαση εκτός σπιτιού, τα έπιπλα και τα είδη σπιτιού, η τεχνολογία και τα χαρτικά, τα σχολικά-χαρτικά και τα προϊόντα ένδυσης – υπόδησης.

Την ίδια στιγμή 9 στους 10 Έλληνες αναφέρουν ότι μείωσαν την κατανάλωση σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης αλλά και σε ένδυση-υπόδηση, διασκέδαση, ταξίδια-διακοπές. Τα κυριότερα προϊόντα στα οποία περιορίστηκε η κατανάλωση κατά δήλωση των συμμετεχόντων στην έρευνα είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, το σούπερ μάρκετ, τα τρόφιμα και ποτά, το καύσιμο αυτοκινήτου, η ένδυση και υπόδηση, η διασκέδαση εκτός σπιτιού, το πετρέλαιο θέρμανσης, τα ταξίδια και οι διακοπές, οι τηλεπικοινωνίες.

Τέλος, σχεδόν όλοι οι Έλληνες (97%) αναφέρουν ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μία περικοπή εξόδων από τα 18 είδη που εξετάστηκαν στην συγκεκριμένη έρευνα, κυρίως επειδή δεν επαρκή το εισόδημά τους και δευτερευόντως για προληπτικούς λόγους.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις