Οι τρόποι με τους οποίους οι επαγγελματίες της εστίασης προσπαθούν να περιορίσουν το λειτουργικό κόστος

Το λειτουργικό κόστος από την αύξηση της ενέργειας και των τιμών των πρώτων υλών προσπαθούν να «μαζέψουν» οι επαγγελματίες της εστίασης.

Παρά το γεγονός ότι, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος των επιχειρήσεων του κλάδου τον πρώτο μήνα του νέου έτους ήταν αυξημένος κατά 35,7% σε σχέση με πέρσι, όπως επισημαίνουν οι επιχειρηματίες, δεν «μένει» κέρδος στα ταμεία τους πλέον, ακόμη κι όταν τα μαγαζιά είναι γεμάτα.

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους επιχειρούν να περιορίσουν το κόστος είναι οι αλλάζοντας τους καταλόγους τους. Έτσι, σύμφωνα με τον Γιάννη Δαβερώνη, πρόεδρο της Ένωσης Εστιατορίων Αττικής και ΓΓ της ΠΟΕΣΕ, αρκετοί επαγγελματίες «μαζεύουν» τους καταλόγους αφαιρώντας πιάτα που είτε είναι λιγότερο δημοφιλή σε σχέση με άλλα, είτε το κόστος των υλικών είναι μεγάλο. Για παράδειγμα όπως εξηγεί, «δεν θα βγει από τον κατάλογο η φέτα, παρά τη μεγάλη άνοδο των τιμών  στα τυροκομικά, ωστόσο μπορεί να αφαιρεθεί ένα πιάτο το οποίο είχε μέσα ως συστατικό τη φέτα».

Εξάλλου οι επιχειρήσεις δεν έχουν το περιθώριο να αγοράζουν πρώτες ύλες τις οποίες τελικά δεν θα χρησιμοποιήσουν ενώ από τη άλλη πλευρά, εφόσον ένα πιάτο βρίσκεται μέσα στον κατάλογο θα πρέπει να είναι σε θέση και να το προσφέρει στον πελάτη.

Σε άλλες περιπτώσεις, τα καταστήματα εστίασης, μειώνουν τις μέρες και τις ώρες λειτουργίας τους. Έτσι κάποια επιλέγουν να μείνουν κλειστά συγκεκριμένες μέρες της εβδομάδας που δεν έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, «ποντάροντας» στην αυξημένη κίνηση του Σαββατοκύριακου -για παράδειγμα σε περιοχές στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας – και άλλα κρατούν τις καθημερινές τη μία από τις δύο βάρδιες, είτε μεσημέρι, είτε βράδυ.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις