Πώς υποβάλλουν καταγγελίες οι καταναλωτές στη νέα πλατφόρμα
Η νέα πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης
Στη νέα πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr που δημιούργησε το υπουργείο Ανάπτυξης οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους, τόσο για περιπτώσεις πλασματικών εκπτώσεων όσο και για ζητήματα αισχροκέρδειας και παραβάσεις καταναλωτικής νομοθεσίας.
Αυτό γίνεται με συστηματοποιημένο τρόπο και ο καταναλωτής καθοδηγείται πώς πρέπει να υποβάλλει την καταγγελία του αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις πού απευθύνεται, όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου του υπουργείου Ανάπτυξης.
Αρχικά ο καναταλωτής επιλέγει εάν πρόκειται για παράβαση στην Ελλάδα, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στην συνέχεια επιλέγει μεταξύ των 7 κατηγοριών: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ζητήματα ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Η μεγάλη κατηγορία των καταναλωτικών αγαθών «σπάει» σε 5 υπό-κατηγορίες:
- τρόφιμα,
- προϊόντα εκτός των τροφίμων,
- καλλυντικά, φάρμακα, συμπληρώματα διατροφής, βρεφικές τροφές και ιατρικά βοηθήματα,
- καύσιμα
- ηλεκτρική ενέργεια – φυσικό αέριο.
Στην κατηγορία των τροφίμων οι καταγγελίες αφορούν σε: Ασφαλεία τροφίμων-επισημάνσεις επί της συσκευασίας, αθέμιτη κερδοφορία, κανόνες εμπορίας και διακίνησης, παραπλανητική πληροφόρηση.
Σε προϊόντα εκτός τροφίμων, ενδεικτικά, καταγγελίες μπορούν να γίνουν σε θέματα αισχροκέρδειας, μη τήρηση νόμιμης εμπορικής και νόμιμης εγγύησης, παραπλανητικές διαφημίσεις, όπως και για συμβάσεις από απόσταση και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε 14 ημέρες. Παράλληλα σε περίπτωση μη παράδοσης προϊόντων ή μη ασφαλών προϊόντων αλλά και διακίνησης, απομιμητικών προϊόντων ή διαδικτυακή απάτη
Συνολικά υπάρχουν 62 διαφορετικά είδη καταγγελιών.
Ο καταναλωτής μπορεί να υποβάλλει επώνυμη καταγγελία μέσω ταυτοποίησης με το ΤΑΧΙΣ, επίσης επώνυμη καταγγελία χωρίς να χρειάζεται απαραίτητα να γίνει ταυτοποίηση καθώς και ανώνυμη καταγγελία. Οι επώνυμες καταγγελίες όπου υπάρχει η δυνατότητα να δώσει και επώνυμη και ανώνυμη καταγγελία ο καταναλωτής, έχουν πάντοτε προτεραιότητα στην εξέτασή τους.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις