Πώς το τσίπουρο στρέφει το βλέμμα στις αγορές του εξωτερικού
Συνολικά 21 τσίπουρα, φρέσκα και παλαιωμένα, από 13 αποσταγματοποιεία μπήκαν στο μικροσκόπιο των ειδικών του διεθνούς μάρκετινγκ αποσταγμάτων
Τις ενέργειες προκειμένου το τσίπουρο να διεισδύσει με επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού συνεχίζουν οι φορείς του κλάδου, όπως ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παράγωγων Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.) & η Ένωση Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας (ΕΝ.ΑΠ.Α.ΠΕ.).
Σημειώνεται πως οι ελληνικές εξαγωγές του τσίπουρου και της τσικουδιάς αν και αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μερίδιο (2% σε αξία & 1% σε ποσότητα) του συνόλου των εξαγωγών των ελληνικών αποσταγμάτων – ναυαρχίδα των οποίων είναι το ούζο– καταγράφουν ωστόσο σταθερή άνοδο. Η ποσοστιαία αύξηση το 2022 σε σχέση με το 2021 ήταν 11,7% σε αξία και 19,1% σε ποσότητα.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας να διαδοθεί το τσίπουρο στις αγορές του εξωτερικού, την περασμένη Τετάρτη ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος συνεργασίας του Σ.Ε.Α.Ο.Π. & της ΕΝ.ΑΠ.Α.Π.Ε. με την «Burgundy School of Wine & Spirits Business» που εδρεύει στη Dijon.
Συνολικά 21 τσίπουρα, φρέσκα και παλαιωμένα, από 13 αποσταγματοποιεία, μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Παράγωγων Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.) & της Ένωσης Αποσταγματοποιών Αμπελοοινικών Προϊόντων Ελλάδας (ΕΝ.ΑΠ.Α.ΠΕ.), μπήκαν στο μικροσκόπιο των ειδικών του διεθνούς μάρκετινγκ αποσταγμάτων.
Ο πρώτος κύκλος συνεργασίας του Σ.Ε.Α.Ο.Π. & της ΕΝ.ΑΠ.Α.Π.Ε. με την «Burgundy School of Wine & Spirits Business» που εδρεύει στη Dijon και έχει στόχο να βοηθήσει το τσίπουρο, να διεισδύσει με επιτυχία σε αγορές του εξωτερικού, ολοκληρώθηκε την περασμένη Τετάρτη.
Βασισμένο στο μοντέλο συνεργασίας που έχει θεσμοθετήσει ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου με το συγκεκριμένο ακαδημαϊκό ίδρυμα τα τελευταία χρόνια, το πρόγραμμα των αποσταγμάτων έχει δύο πυλώνες: αφενός την έρευνα των καταναλωτικών συμπεριφορών διεθνώς ως προς το τσίπουρο (φρέσκο και παλαιωμένο) σε σχέση με αντίστοιχα ανταγωνιστικά προϊόντα άλλων χωρών, με σκοπό την αύξηση της προστιθέμενης αξίας του εν γένει. Αφετέρου, ειδικά για τα αποσταγματοποιεία, την παροχή συμβουλών εξειδικευμένου μάρκετινγκ και στρατηγικής, προσαρμοσμένων στις εξατομικευμένες ανάγκες τους.
Υπό την καθοδήγηση του κ. Chris McIndoe, συμβούλου με διεθνή εμπειρία και μέλος του ακαδημαϊκού προσωπικού της Σχολής, 9 σπουδαστές του προγράμματος ΜΒΑ από 8 διαφορετικές χώρες (Καναδά, Μεξικό, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Γαλλία, Ταιβάν) παρουσίασαν σε χώρο του ξενοδοχείου Volos Palace την πολύμηνη μελέτη των έμπειρων σπουδαστών (με χρόνια επαγγελματικής πορείας στον χώρο) που εξέτασαν σε δύο ομάδες τις ιδιαιτερότητες και τη δυναμική φρέσκου & παλαιωμένου τσίπουρου.
13 επιχειρήσεις συμμετείχαν στη μελέτη:
- Αγροτικός Οινοποιητικός Συν/σμός Τυρνάβου από τον Τύρναβο
- Αγροτικός Οινοποιητικός Συν/σμός Νέας Αγχιάλου “Δήμητρα” από τη Ν. Αγχίαλο
- Αποσταγματοποιείο Οικογένειας Αποστολάκη, από το Βόλο
- Αποσταγματοποιείο – Οινοποιείο Βλαδίκα ΑΒΕΕ, από τις Σέρρες
- Αποσταγματοποιείο «Διονύσια Κελάρια» από την Κυπαρισσία
- Εβρίτικα Κελάρια από την Αλεξανδρούπολη
- ΖΟΙΝΟΣ Οινοποιία Ηπείρου ΑΕ από τη Ζίτσα
- Καρδάσης Αποστάγματα από τον Τύρναβο
- Κατσάρος Αποστάγματα από τον Τύρναβο
- Οινοποιία Αποσταγματοποιία Τσιλιλή από τα Τρίκαλα
- Τσίπουρο Δεκαράκι από τον Τύρναβο.
- Αποσταγματοποιείο /Οινοποιείο οικογένειας Σπυρόπουλου από την Εύβοια
- Lost Lake Distillery από τη Βοιωτία
Παρέδωσαν δε στους εκπροσώπους του κάθε αποσταγματοποιείου εμπιστευτική μελέτη με ανάλυση των στοιχείων της επιχείρησης, δεδομένα από τις διεθνείς αγορές και συγκεκριμένες προτάσεις. Ακολούθησαν επισκέψεις σε επιχειρήσεις της περιοχής Τυρνάβου & Βόλου καθώς επίσης και γευσιγνωσία των αποσταγμάτων.
Ο υπεύθυνος του προγράμματος Chris McIndoe σημείωσε: «Αυτή η Εκπαιδευτική Αποστολή, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το «Burgundy School of Wine & Spirits Business», τον Σ.Ε.Α.Ο.Π. και την ΕΝ.ΑΠ.Α.ΠΕ, έρχεται στο τέλος του προγράμματος MBA για το κρασί και τα αλκοολούχα ποτά, ως επιστέγασμα μιας μακροπρόθεσμης συμβουλευτικής μελέτης».
Ο διευθυντής του Προγράμματος ΜΒΑ – οι φοιτητές του οποίου συμμετείχαν στο πρόγραμμα, Jacques Thebault ανέφερε: «Σε αυτόν, τον τρίτο χρόνο της συνεργασίας μας με τους ελληνικούς φορείς του οίνου και των αποσταγμάτων, είχαμε την τεράστια χαρά και το προνόμιο να συνεργαστούμε με αρκετούς παραγωγούς κρασιού και τσίπουρου στη Θεσσαλία. Η ανακάλυψη του τσίπουρου, ιδιαίτερα, ήταν εμπνευσμένη και οι σπουδαστές μας απόλαυσαν πάρα πολύ την ευκαιρία να μελετήσουν αυτό το υπέροχο απόσταγμα και να αξιολογήσουν τις δυνατότητές του για περαιτέρω ανάπτυξη στις εξαγωγικές αγορές. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους παραγωγούς για τον ενθουσιασμό, τη γενναιοδωρία και την υποστήριξή τους».
Ο κ. Θεόδωρος Γεωργόπουλος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Reims αλλά και στην Burgundy School of Wine & Spirits Business, εξέφρασε την ικανοποίηση του για την άψογη εκτέλεση του προγράμματος καθώς και την βεβαιότητα ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία θα βρει έδαφος να καρποφορήσει ικανοποιώντας ζωτικές ανάγκες των αποσταγματοποιών της Χώρας αλλά και να εμπνεύσει τους σπουδαστές του φημισμένης Σχολής της Βουργουνδίας.
Ο Πρόεδρος ΕΝΑΠΑΠΕ κ. Δημήτρης Αποστολάκης είπε: «Η εξωστρέφεια είναι, κατά την γνώμη μας, μονόδρομος για τις επιχειρήσεις παραγωγής αποσταγμάτων αμπελοοινικής προέλευσης. Το τσίπουρο και η τσικουδιά επιβάλλεται να πάρουν την θέση που τους αναλογεί στις διεθνείς αγορές και η συγκεκριμένη μελέτη, η οποία έγινε από την διεθνούς φήμης σχολής του Bourgoundy Wine & Spirits Business, απέδειξε ότι με στοχευμένες ενέργειες είναι δυνατή η επίτευξη αυτού του σκοπού. Ήταν λοιπόν μία αρχή σε μία μακροπρόθεσμη προσπάθεια την οποία οι δύο φορείς ΣΕΑΟΠ & ΕΝΑΠΑΠΕ θα εντείνουν με περεταίρω ενέργειες τέτοιου βεληνεκούς».
Τέλος ο Γεν. Γραμματέας ΣΕΑΟΠ κ. Νίκος Κατσάρος, χαιρέτησε την πρόταση ως μια εξαιρετική ευκαιρία για τα μέλη του Συνδέσμου και ειδικότερα για νέες δυναμικές επιχειρήσεις του κλάδου να λάβουν φρέσκιες ιδέες, τεχνογνωσία και συμβουλές από ένα τόσο έγκυρο φορέα. Με βάση αυτή την πρώτη εμπειρία, ελπίζουμε η συνεργασία αυτή να συνεχιστεί και το πρόγραμμα να επεκταθεί και σε άλλες επιχειρήσεις μέλη μας.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις